اجرای ۴٠ عنوان برنامه در هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از یکم تا ششم ماه محرم که به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است ، ۴٠ عنوان برنامه در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۲۲۱۴
|
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج ، نشست خبری حجت الاسلام حمزه پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد  به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر با اصحاب رسانه امروز با مرثیه خوانی کربلایی مهدی رضایی در رثای سید الشهدا و یاران با وفایش برگزار شد .

حجت الاسلام پیش قدم در ابتدای این نشست با توجه به حضور پررنگ مردم در انتخابات گفت: حماسه حضور در رفراندم انتخاب که تجلی و مصداق شعار مردم سالاری در جهت تثبیت انقلاب اسلامی در راستای خدمت به مردم کشورمان ایران عزیز بوده را گرامی میداریم و از مردان و زنان جوانان و نوجوانان به خاطر خلق این حماسه تشکر می کنیم و قدردان حظور انان هستیم.

دبیر ستاد استان گفت: به متنخب مردم در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری جناب اقای دکتر پزشکیان هم تبریک می گوییم، باشد که در استفاده از ظرفیت نخبگانی و متخصصین که یکی از شعارهای انتخاباتی ایشان که بنا بر آموزه و دستور دین بوده جامعه عمل بپوشاند و مسیر پیشرفت و چاره گشای مشکلات مردم باشند و مسیر پیشرفتی که به تعبیر رهبر فرزانه در راه رسیدن به قله هستیم را با کمک مردم و حمایت جریانات سیاسی را برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی طی کنند انشاالله

وی در ادامه ضمن تسلیت ماه محرم گفت: ایام حزن و اندوه ال الله را در محرم الحرام که به تعبیر امام عزیز که فرمودند، محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است را خدمت ملت ایران و هم استانی های شریف تسلیت و تعزیت عرض می کنم و از خداوند متعال توفیق درک معرفت نسبت به این ایام را برای همه مسئلت دارم.

دبیر ستاد استان گفت: تعبیر زنده نگه داشتن اسلام به واسطه محرم و سفر بیانگر یک نگاه عمیق و ژرفی است که امام ما به موضوع عاشورا دارد، چرا که فلاسفه واهل معنا زمان را ظرف برای ساعات و ایام هفته و روزها می دانند و با این بیان می گویند آنچه که معنا می دهد به این ظرف و زمان محتوای است که در این قرار دارد.

محتوای ظرف محرم و صفر اقامه عزا بر سید الشهد است که مردم با اهداف قیام عاشورا آشنا می شوند که در قالب سخنرانی و بیان احکام وعقاید و سینه زنی و عزاداری با سه رویکرد تبینی نمایان می شود، نخست هدف از قیام پرچمدار عاشورا چه میتواند باشد؟ دوم علت این قیام چیست؟ و در پایان چرا این قیام شکل گرفت.

وی در ادامه گفت: مردم در این ایام با مباحث دینی و ارزش ها آشنا می شوند و به تعبیری می توان گفت ماه احیای ارزش هاست، ماه بیان صفات حسنه اسلامی برای حیات اجتماعی است و مردم رزق معنوی زندگی خود در بعد روحانی را در این ایام به دست می اورند.

حجت السلام پیش قدم در ادامه گفت مردم در محرم و صفر با مفاهیم دینی آشنا می شوند و کسب معرفت و بصیرت در این ایام نسبت به مباحث دینی اتفاق می افتد و از نمونه های بارز آن اشنایی با علل و اهداف قیام حضرت سید الشهدا (ع) هست.

وی گفت: بشر امروز به تعبیر قران برای احیا ارزش ها و خوبی ها و در راه مبارزه با ظلم و منکرات باید بیدار باشد، چرا که آنچه در کربلا رخ داد مصداق همین امر احیا ارزش ها و مبارزه با ظلم بود که بزرگترین درس از عاشورا است.

دبیر ستاد استان حادثه کربلا را تبین عملی امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: حادثه عاشورا گویاى اهداف والاى سید الشهدا برای تشکیل حکومت الهی است، و این مهم را در احیای فریضه امر به معروف ونهی از منکر باید دانست چرا که حضرت در توقفگاه ها هر جا که به ایراد سخن پرداختند، فرمودند: «اِنّما خَرَجتُ لطلب الاصلاحِ فى اُمهِ جدّى، اُرِیدُ اَن آمُرَ بالمعروفِ و اَنهى عَنِ المُنکَرِ وَ اَسِیَر لِسِیَرهَ جَدىِّ وَ اَبِى عَلِىَ بن اَبى طالِب».

من برای اصلاح امت جدم و انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر قیام می کنم و این کلام گواه بر تاثیر این فریضه الهی در جهت عدالت در حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام پیش قدم در ادامه به بیان واضح و صریح معصومین (ع) در باب اثر گذاری این فریضه الهی پرداخت و گفت: امیر المومنین امام علی (ع) نقش و تاثیر امر به معروف را قوام دهنده شریعت می داند و می فرمایند اگر قرار هست احکام دین در جامعه جریان داشته باشد و مردم به فرایضو احکام الهی بپردازند باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جریان داشته باشد.

وی گفت حضرت در مجالی دیگر اهمیت این فریضه را بر دیگر فریضه های الهی این چنین بیان می فرمایند که: ((وَ ما اَعْمالُ الْبِرِّ کُلُّه وَ الْجِهادُ فى سَبیلِ اللّه عِنْدَ الاَْمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْىِ عَنِ الْمُنْکَرِ اِلاّ کَنَفْثَةٍ فِى بَحْرٍ لُجِّىٍّ))

تمام کارهاى نیک و (حتى) جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منکر، جز به قطره اى در برابر دریاى بى کران نمى مانند.

این خود نشان از عظمت و تاثیر آن برای جامعه دینی و ایمانی دارد.

دبیر ستاد استان در ادامه سیاست ستاد با الهام گیری از حادثه عاشورا را بر پایه چند اصل مهم دانست و گفت: به همین مناسبت در جهت گرامی داشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر چهل ویژه برنامه در چهار بخش در استان اجرا خواهد شد.

نخست فعالیت معاونت علمی و فرهنگی در این ایام تبلیغات محیطی و اداری، دیدار با خانواده معظم و محترم شهدای امر به معروف، انتشار خط معروف و هم اندیشی با اساتید حوزه و دانشکاه در راستای تبین و‌ گفتمان سازی امر به معروف و نهی از منکر انجام خواهد گرفت.

در حوزه معاونت اجتماعی و دستگاه های حاکمیتی برنامه نشست با وعاظ ومداحان و مبلغین و مبلغات در جهت گفتمان سازی از طریق منبر و روضه، همچنی سخنرانی پیش از خطبه ها و گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر و معرفی فعالان مردمی برنامه ریزی و انجام خواهد گرفت.

دبیر ستاد استان در ادامه گفت: با توجه به هم زمانی هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر و هفته عفاف و حجاب اداره کل امور خانواده، عفاف و حجاب گرد همایی تحت عنوان بانوان زینبی و برنامه هایی در حوزه اداری و فضای مجازی و جوانان را جهت اجرا برنامه ریزی کردند و در نشستی این برنامه ها به دستگاه ها ابلاغ خواهد شده.

وی گفت: در حوزه روابط عمومی استفاده از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی در بخش گفتگو و میزگرد و برگزاری مسابقه و دید و بازدید از هیئت های مذهبی استان برنامه ریزی و انجام خواهد گرفت.

حجت السلام پیش قدم در ادامه گفت: یکی از برنامه های امسال در بحث نظارت بر عملکرد دستگاه ها در ستاد کشور و استان جهت ارتباط مردم با حاکمیت و نقش مردم در اصلاح ساختار و اجرایی دستگاه های حاکمیتی انجام می گیرد موضوع نرم افزا سو می باشد که کمک می کند به دستگاه ها که ساختار انها تناسب با اهداف انقلاب اسلامی باشد و تخلف و نقد بر عملکرد از طریق این نرم افزار به مدیران ارجاع داده می شود و باید مدیران تلاش کنند تا رضایت مندی به جامعه برگرد.

دبیر ستاد استان در پایان ضمن یاداوری نقش و جایگاه رسانه در تبین و بصیرت افزایی گفتمان امر به معروف در جهت آگاهی بخشی به جامعه خطاب به اهل رسانه گفت: ضمن تشکر از زحمات شما در راستای اعتلای حاکمیت اسلامی انتظار تعامل و همکاری بیشتر را داریم چرا که باور و اعتقاد ما در این مسیر به قلم و بیان شماست.

شایان ذکر است که خبرنگاران و اهل رسانه در انتهای این نشست مهمان سفره نذری ستاد امر به معروف و نهی از منکر بودند.

اجرای ۴٠ عنوان برنامه در هفته امر به معروف و نهی از منکر در استاناجرای ۴٠ عنوان برنامه در هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار