مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اعلام کرد

تولید بیش از ۷ میلیون اصله نهال در استان مرکزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: مجموع نهال‌های تولید شده در این استان از آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکنون به هفت میلیون و ۱۸۹ هزار اصله رسیده است.
کد خبر: ۹۶۱۲۲۵۸
|
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، عبدالحسین محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: استان مرکزی در سال نخست طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، چهار میلیون و ۱۷۸ هزار اصله نهال تولید داشته واین در حالیست که سه میلیون و ۴۷۸ هزار اصل نهال در بخش دولتی و۷۰۰ هزار اصل نهال در بخش خصوصی تولید شده است.

وی افزود: تعداد یک میلیون و ۲۲۰ هزار اصل نهال در سال اول طرح توزیع شد که با کاشت این میزان نهال، مساحت ۲۷۵۶ هکتار به اراضی جنگل کاری شده و فضای سبزی استان افزوده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: در سال دوم طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید چهار میلیون اصل نهال در استان مرکزی تعهد شد که تاکنون سه میلیون و ۱۱۱ هزار اصل نهال در استان تولید شد.

محمدی گفت: نهال‌های تولید شده در استان شامل نهال صنوبر، زبان گنجشک، نیلک، سنجد، سرو خمره‌ای، ارغوان، زرشک، بادام کوهی، بلوط، زالزالک، داغ داغان، افرا، توت، بنه، بادام شیرین، زیتون تلخ، گردو، آلبالو وحشی، عناب، شب خسب، نسترن وحشی، گل محمدی و نهال بیابانی آتریپلکس است.

وی افزود: متقاضیان دریافت نهال می‌توانند درخواست خود را همراه با مشخصات محل کاشت، از اواخر شهریور ماه تا اواسط بهمن، به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تحویل دهند تا پس از بررسی و بازدید کارشناسان از عرصه‌های مستعد کاشت، حواله نهال به نام متقاضی صادر شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: در مجموع نهال‌های تولید شده در این استان از آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکنون به هفت میلیون و ۱۸۹ هزار اصله رسیده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در راستای بند شش ماده ۱۶ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مبالغ اخذ شده در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، می‌بایست به حساب سایر منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی واریز تا اقدامات قانونی در راستای موافقتنامه‌های صادره صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها