خبرهای داغ:

رسیدگی به مشکلات حقوقی ۱۲۰ نفر از مراجعین دادگستری خراسان جنوبی

ملاقات مردمی رئیس کل و معاونین قضائی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات ۱۲۰ نفر از مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضایی در دادگستری استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۲۳۸۴
|
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در راستای رسیدگی به مشکلات قضایی و حقوقی شهروندان به همراه دادستان مرکز استان، معاونین قضایی دادگستری استان، ۱۲۰ نفر از مراجعین به صورت چهره به چهره در طبقه همکف دادگستری استان دیدار کردند.

محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تسلیت ایام حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت به مناسبت ماه محرم امروز توفیقی حاصل شد تا میز خدمتی را در دادگستری استان خراسان جنوبی برگزار کنیم وپاسخگوی ۱۲۰ نفر از شهروندانی که به دادگستری استان مراجعه داشتند، باشیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان خراسان جنوبی افزود: در این ملاقات مردمی اکثر مراجعه کنندگان تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری نسبت به احکام صادره را داشتند، از دیگر مواردی که مراجعه کنندگان تقاضای رسیدگی داشتند شامل عفو زندانیان، اعطای مرخصی به آنان، تقسیط آراء ناظر بر محکومیت های مالی و درخواست هایی راجع به عملکرد بخشی از سازمان های دولتی بود.

عبدالهی ادامه داد: نسبت به آنچه که قابلیت اجرای قانونی دردادگستری و در محاکم را داشت، دستور لازم صادر گردید و آنچه که نیاز به بررسی دارد به شعب اعم از مراجع تحقیق و رسیدگی ارجاع شد و نیز آنچه که باید در سازمان های دیگر مورد رسیدگی و بررسی انجام شود، برای پاسخگویی به سازمان های اجرایی ارسال می شود.

وی افزود: به منظور تنویرافکار مراجعه کنندگان و احساس رضایتمندی جهت پیگیری خواسته آنها، پاسخ های وصول شده و نتیجه حاصله به مخاطب مربوطه ارسال می شود و امیدواریم که توفیقی در این باب حاصل گردد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: متقاضیانی از جاهای دیگر استان در این ملاقات مردمی حضور داشتند، به همین منظور دستورات لازم به روسای حوزه های قضائی صادر شد تا ملاحظات قانونی صورت گیرد و برابر قانون اقدام لازم انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها