مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین دژ:

فلسفه قیام عاشورا احيای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

فلسفه قیام عاشورا احيای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین دژ گفت:فلسفه قیام عاشورا احيای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۹۶۱۲۴۲۹
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین دژ؛حجت الاسلام غلامحیدر جهانبان امروز در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان که در حسینیه امام خامنه ای مدظله العالی برگزار شد، اظهارداشت: احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهمترین هدف قیام عاشورا بود و هیئتهای مذهبی باید در عزاداری ها به این اهداف توجه کنند و آن را زنده نگهدارند.

وی خاطرنشان كرد: حضرت سيدالشهداء با نثار خون خود دين اسلام را زنده و پابرجا نگه داشت و امروز زنده نگه داشتن عاشورا يك وظيفه مهم برای ما محسوب می شود.

این مسئول با تسليت ایام محرم الحرام حسینی با بيان اينكه امام حسین (ع) هدف از قیام خویش را برپایی احکام الهی معرفی کرد، اظهار داشت: حركت اين امام بزرگوار برای همیشه پایدار و جاودانه باقی خواهد ماند و باید از فلسفه قیام عاشورا در زندگی خود درس آزادگی را بیاموزیم.

وی در ادامه با اشاره به چرایی شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)،گفت: آنانی که مقابل امام حسین (ع) ایستادند اسمشان مسلمان بود، نماز می‌خواندند، وقتی که فرمانده آن‌ها می‌خواست آنان را به جنگ تشویق کند می‌گفت بشتابید و برای عزیمت به بهشت به پا خیزید.

جهانبان گفت: دشمنان امام حسین (ع) فهم و درک غلطی از دین داشتند اما کسانی که حقیقت دین را چشیدند تا آخرین نفس و قطره خون خود پای دین و امام ایستادگی کردند.

وی تصریح كرد: حضرت سيدالشهداء با نثار خون خود دين اسلام را زنده و پابرجا نگه داشت و امروز زنده نگه داشتن عاشورا يك وظيفه مهم برای ما محسوب می شود.

ارسال نظرات