حجت‌الاسلام مصباح:

شورای فرهنگ عمومی وابسته به رویکرد دولت‌ها نیست

همدان- امام جمعه بهار گفت: شورای فرهنگ عمومی وابسته به رویکرد دولت‌ها نیست و به صورت مستقل کارها را مطابق با شرح وظایف تعیین شده، انجام می‌دهد.
کد خبر: ۹۶۱۲۶۳۹
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا مصباح در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار بر حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی در جلسه تاکید و اظهار کرد: اگرچه دولت در حال عوض شدن است ولی کارها نباید ابتر بماند و اقدامات دولت باید تا آخرین لحظه به همان سبکی که مخبر معاون اول رئیس جمهور شهید، با دغدغه و درایت و ولایتمداری تا آخرین لحظه به نحو احسن پیش برد و مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت؛ صورت گیرد.

وی تصریح کرد: برای پیشبرد سیاست‌های کلی نظام و منویات رهبری همه باید پای کار باشیم و بدین منظور جلسه شورای فرهنگ عمومی به صورت یک کارگاه اندیشه ورز و کاربردی عمل کرده و پیش می‌رود.

امام جمعه بهار ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی وابسته به رویکرد دولت‌ها نیست و به صورت مستقل کارها را مطابق با شرح وظایف تعیین شده، انجام می‌دهد و تحقق شعار سال بنا به میزان ظرفیت و تناسب شورای فرهنگ عمومی به اذعان همه، خوب پیش رفته است.

وی با بیان اینکه لازمه ایجاد زمینه فرهنگی، دغدغه‌مندی و ایجاد بستر و زمینه سازی است و باید موانع را به فراخور و رسالت پیگیری شود، گفت: ایجاد دغدغه در بین مسئولین برای ایجاد فرهنگ تحقق شعار سال یکی از اهداف شورای فرهنگ عمومی است چرا که شعار سال فقط یک شعار و نماد نیست در قامت لفظ، بلکه یک امر مولوی است و باید عملیاتی ، اجرا و تحقق پیدا کند.

مصباح عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی به مسائل و مباحث شهرستانی از بعد فرهنگی می‌پردازد و این کار به معنای مداخله و موازی کاری نیست.

وی در خصوص مسئله آب و مشکلات ناشی از برداشت بی‌رویه آب گفت: متاسفانه بعضی از افراد عنوان  می‌کردند، آب بهار تمام شده است و نیاز به آب تالوار است ولی با مطالبه گری و بسته شدن خطوط انتقال آب به سمت همدان خوشبختانه سطح آب‌های زیرزمینی نه تنها پایین نرفته، بلکه تقویت شد و بالا آمده است و با مدیریت و مصرف اصولی پاسخ گوی نیاز شهر بهار است.

امام جمعه بهار افزود: با آزمایشات مختلف مشخص شد آب بهار نه آرسنیک و نه نیترات بیش از حد مجاز دارد؛ بلکه سالم‌ترین آب برای شرب است  و این مطلب توسط رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار تایید شد.

وی مسئله و مشکل عمده امروز را مصرف گرایی در مسائل مختلف به ویژه آب، بیش از حد استاندارد بیان کرد و گفت: به ازای هر نفر در روز ۱۳۵ لیتر آب مقرر شده؛ این در حالی است که در حال حاضر به ازای هر نفر ۲۵۰ لیتر آب در شهرستان مصرف می‌شود!! این باعث نگرانی است و این باید به یک دغدغه عمومی فرهنگی تبدیل شود و در دستور کار قرار گیرد.

مصباح ادامه داد: تا ۲۰ روز آینده کشاورزی در شهرستان تمام می‌شود و با توجه به وضعیت آب در شهرستان، مراجع ذی صلاح باید از کشت دوم کشاورزان جلوگیری کنند و چاه‌های غیر مجاز و فاقد کنتور طبق تعهد قبلی صاحبانشان باید تعیین تکلیف  شوند.

وی افزود: متخلفین در مسئله برداشت بی رویه، باید پاسخگو باشند و روشنگری شود که برداشت‌های بی‌رویه با چه سیاستی اتفاق افتاده؟ زیرا مشکل کمبود آب، نظام و انقلاب را زیر سوال می‌برد.

امام جمعه بهار با بیان اینکه بزرگترین آسیب مملکت ما «مصرف گرایی» است، گفت: در شورای فرهنگ عمومی، فرهنگ استفاده ی درست از منابع و ثروت ملی را تبیین و سیاست گذاری فرهنگی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها