مثبت سوژه/جغرافیامحوری

گریه برای امام حسین(ع) در تعالی بشریت موثر است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: گریه برای مصیبت‌های‌ اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) در تعالی، رشد و پرورش ابنای بشر تاثیر بسیار زیادی دارد.
کد خبر: ۹۶۱۲۷۹۴
|
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، امروز 21 تیر در آیین سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) که با حضور پایوران خواهر سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: گریه برای مصائب و شهادت اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) در تعالی، رشد و پرورش ابنای بشر تاثیر بسیار زیادی دارد، بنابراین لازم است این قبیل محافل همه ساله به صورت گسترده برگزار شود.

وی ماه محرم را یک فرصت مناسب و ارزشمند برای خودسازی و تهذیب نفس دانست و اضافه کرد: روضه خواندن و گریه کردن برای امام حسین(ع) در مجالس عزاداری لازم و ضروری است و باعث می‌شود نهضت امام حسین(ع) همیشه زنده بماند ولی لازم است این محافل به معرفت‌افزایی بینجامد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه در فرهنگ غنی اسلام توسل بر اهل بیت(ع)، دعا کردن و ارتباط عاطفی با اولیای الهی جایگاه رفیعی دارد، اضافه کرد: گریه بر مصائب آن حضرت در قرآن و روایات اهل بیت(ع) تاثیر بسیار زیادی دارد.

حجت‌الاسلام فیاضی اضافه کرد: مجالس عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) باید به سمتی سوق داده شود که پیشبرد اهداف اسلام، تربیت و تعالیِ روحِ انسان‌ها را در پی داشته باشد و مسئولیت این امر بر عهده خادمان مساجد، سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه حضور در مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید به کسب معرفت نیز منجر شود، اضافه کرد: گریه از خوفِ عذاب خدای تعالی، گریه برخاسته از مهرورزی، گریه بر مظلوم، گریه برای کمال‌خواهی، گریه از روی اعتقادات و باورها ریشه قرآنی دارد و توثیق الهی را به دنبال دارد که نباید از آن غافل شد.

مراسم فوق همه‌ساله در دهه نخست محرم توسط سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار