همدردی مادران ایلامی با کوچکترین شهید کربلا در همایش شیرخوارگان حسینی

همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی بزرگ امام‌خمینی(ره) شهر ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۳۱۰۹
|
۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،این آیین که با برگزاری برنامه مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) همزمان بود، با استقبال جمع زیادی از عاشقان و شیفتگان اباعبدالله (ع) با حضور مادران و فرزندان خردسالشان برپا شد.

در این همایش جمعی از شیرخوارگان و مادران آنها به منظور گرامیداشت یاد و خاطره حضرت علی اصغر(ع)، کوچکترین شهید کربلا گرد هم آمدند.

در این آیین شیرخوارگان با لباس‌های سفید، مشکی و سبز، سربندهایی منقش به نام حضرت علی اصغر(ع) بر پیشانی داشتند و مادران آنها به یاد شهادت مظلومانه طفل ۶ ماهه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

همدردی مادران ایلامی با کوچکترین شهید کربلا در همایش شیرخوارگان حسینی

در این همایش همچنین مداحان اهل بیت(ع) به نوحه سرایی در ماتم شهید شیرخوار کربلا پرداختند و سخنرانان ابعاد مختلف واقعه کربلا و شهادت این شهید را برای مادران تشریح کردند.

به‌گزارش ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی همه ساله همزمان با نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود.

به گفته مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام مراسم شیرخوارگان حسینی در سطح ۳۰ نقطه این استان در مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، حسینیه ها در مناطق شهری و روستایی برگزار می شود.

همچنین امروز همایش شیرخوارگان حسینی با عنوان بهشتیان حسینی در شیرخوارگاه حضرت زهرا(س) ایلام برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار