خبرهای داغ:
مثبت سوژه-مصاحبه با نخبه بسیجی

مصاحبه با نخبه بسیجی در عرصه های اقتصاد مقاومتی

مصاحبه با نخبه بسیجی قاسم اسماعیلی در خصوص عرصه های اقتصاد مقاومتی صورت گرفت.
کد خبر: ۹۶۱۳۴۱۲
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) اصفهان: مصاحبه با نخبه  بسیجی قاسم اسماعیلی دکترای اقتصاد در خصوص عرصه های سازندگی در اقتصاد مقاومتی صورت گرفت.
وی بیان داشت: مقاومت یک انتخاب موقت و کوتاه‌ مدت نیست بلکه یک ضرورت در راه رسیدن به رشد و پیشرفت است. ممکن نیست که پیشرفت در هر حوزه‌ ای بدون وجود مانع صورت پذیرد. حتی در حوزه‌ های فردی. به عنوان مثال وقتی فردی قصد ادامه‌ ی تحصیل دارد با موانعی روبرو است از جمله تنبلی و کسلی. کسی می‌ تواند به این هدف برسد که به این موانع چیره شود. همینطور در حوزه‌ ی بندگی خدا مانعی همچون هوای نفس بر سر راه این هدف قرار دارد.

وی در ادامه افزود: بسیج یکی از مهمترین کارهایی که می‌ توانند انجام دهند این است که در حوزه‌ ی مصرف الگوی تولید و در فعالیت اقتصادی الگو‌ سازی کنند و قرارگاه اقتصاد مقاومتی را ایجاد کرده تا مردم به حوزه اقتصادی ورود کنند و و حوزه‌های مختلف اقتصاد و اشتغال به مردم واگذار شود.
در ادامه قاسم اسماعیلی بیان داشت: نهاد بسیج با توجه به عرصه های فعالیت گوناگون و گستردگی آن در سراسر کشور و همچنین وجود مراکز آن در کلیه محلات، بخش ها و شهرستان های گوناگون و برخورداری از حمایت های دولتی و امکانات مناسبی که در اختیار دارد، می تواند بهترین گزینه برای ایجاد و اشاعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور باشد.

بسیج به عنوان یکی از منابع موثر در قدرت ملی با بهره گیری از هویت و ویژگی های خاص خود، توان بازدارندگی در مقابل انواع تهدیدات از جمله تهدیدهای نرم را داراست، بنابراین بسیج و بسیجی نمی تواند نسبت به شناخت و مدیریت انواع تهدیدهای نرم اقتصادی بی تفاوت باشد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار