امام جمعه شهرستان چگنی در مراسم عزاداری ابا عبد الحسین (ع)

دین گریزها عبادت را بدون امام حسین (ع) خواستند

امام جمعه شهرستان چگنی گفت : مردم در سال 61 هجری دین را بدون امام حسین (ع) و بدون هزینه خواستار بودند.
کد خبر: ۹۶۱۳۶۵۵
|
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبر گزاری بسیج لرستان، مراسم عزاداری سید سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با حضور امام جمعه و جمعی از بسیجیان در ناحيه مقاومت بسیج شهرستان چگنی برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی فر امام جمعه شهرستان چگنی گفت: آسیب‌های مهم جامعه مسلمین در سال 61 هجری این بود که آنها دین را بدون امام حسین (ع) می خواستند دینی که درآن هزینه ای پرداخت نکنند و دینی کاملا بدون  هزینه می خواستند.

وی اظهار داشت : دینی که بدون امام حسین (ع) و بدون هزینه باشد در قرآن کریم شدیدا مورد توبیخ قرار گرفته است.

مومنی فر با طرح این سوال که آیا می توان تنها با ادعای ایمان  وارد بهشت خواهید شد یا نه؟ گفت: هرگز مپندارید که بدون ایمان وارد بهشت می شوید .

امام جمعه چگنی به نامه کوفیان به امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: دوازده هزار نفری که از اهالی کوفه به امام حسین(ع) نامه نوشتند، آدم‌های بی‌دینی نبودند و شاید هم در قلبشان با امام بودند بسیاری ازکوفیان خواهان دینِ بدون زحمت و فداکاری و بذل جان بودند و حاضر به پرداختن بهای دین‌داری و اصلاح جامعه نبودند. این همان حقیقیتی است که در بیان مبارک حضرت سیدالشهداء علیه السلام هم آمده است: «إِنَّ النَّاسَ عَبِیدُ الدُّنْیا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلَی أَلْسِنَتِهِمْ یحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَایشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّیانُونَ» (تحف العقول، ص245) مردم بنده دنیایند و دین بر زبانشان می چرخد و تا وقتی زندگی هایشان بر محور دین بگردد در پی آنند اما وقتی به وسیله بلا آزموده شوند دینداران اندک می شوند. 

گفتنی است  مداحان اهل بیت به مداحی و مدیحه سرایی ابا عبداله الحسین پرداختند . به یاد شهدای کربلا سینه زدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها