مدیر حوزه علمیه برادران میانه:

رهرو امام حسین(ع) هرگز با امثال یزید بیعت نمی‌کند

تبریز- مدیر حوزه علمیه برادران میانه در جمع کارکنان سپاه میانه بر ضرورت شناخت معاویه و یزید زمان، گفت: رهرو امام حسین علیه‌السلام هرگز با امثال یزید بیعت نمی‌کند.
کد خبر: ۹۶۱۳۶۷۵
|
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سعید سلیمی با اشاره به ماجرای ننگین تلاش مروان و ولید برای اخذ بیعت از امام حسین علیه‌السلام برای حاکمیت یزید و پاسخ قاطع آنحضرت، اظهار داشت: با ابتلای جامعه اسلامی به حاکمان یزیدی، فاتحه اسلام خوانده می‌شود و این برائت از حکومت طاغوت و یزیدیان همواره باید در طول تاریخ جریان یابد. 

   استاد حوزه و دانشگاه میانه با بیان اینکه بنای خلقت و پایان آن به وجود مبارک معصومین علیهم‌السلام بنا نهاده شده است، جایگاه و شان و مقام ائمه اطهار را بسیار والا توصیف کرد و متذکر شد: مطالعه تاریخ با اسناد معتبر ما را از گمراهی و افتادن در ولایت طاغوت و یزیدیان نجات می‌دهد.

   حجت‌الاسلام سلیمی مداومت بر زیارت عاشورا و نماز اول وقت، انس با قرآن کریم، مداومت بر نماز شب و اکرام، اطعام و احسان به والدین را عامل ثبات قدم و عاقبت به خیری و سعادت دنیا و آخرت دانست و گفت: انجام این اعمال ما را از روزمرگی خارج کرده و لذت معنویت را در دل‌هایمان جاری می‌کند.

   وی افزود: باید فرهنگ روشنگری در جامعه جریان داشته باشد تا امثال معاویه و یزید، نتوانند با تکرار دروغ، آن را راست نمایی کرده و واقعیات را تحریف کرده و دستور قتل حسین‌های زمان را صادر کنند.

   آیین سوگواری دهه اول ماه محرم با سینه زنی و عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات