خبرهای داغ:

زنان ادامه دهنده نهضت عاشورا

بانوان بسیجی شهر سردشت زیدون بهبهان همچون حضرت زینب کبری سلام الله علیها برای زنده نگه داشتن واقعه عاشورا و تبیین قیام کربلا تلاش می کنند.
کد خبر: ۹۶۱۳۷۴۰
|
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج بهبهان: با فرارسیدن ماه محرم ماه عزاداری سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و نقش مهم زنان در واقعه روز عاشورا، امروزه بانوان بسیجی پایگاه های مقاومت بسیج حوزه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شهر سردشت زیدون بهبهان با توجه به پایبندی به آئین و رسومات عزاداری خود در سوگ امام حسین علیه السلام نقش موثری در روشنگری واقعه عاشورا همچون الگو خود حضرت زینب سلام الله علیها داشته و دارند .

 

با برپایی باشکوه مجالس عزاداری و رسومات عزاداری ارادت خود را به اهل بیت علیهم السلام نشان می دهند. امروزه در مجالس عزاداری اهل بیت علیهم السلام پایبندی به رسومات کهن عزاداری توسط بانوان دیده می شود و این خود نشان دهنده سرافرازی پرچم ابا عبدالله الحسین (ع) از دیرباز تا کنون در میام اقوام و سرزمین های مختلف میباشد.

 

 نهضت عاشورا امروزه برای ما روشن کننده آزاده بودن و سرافراز بودن میباشد و نشان دهنده ظلم ستیزی و اعتقاد راستین به قدرت خداوند تبارک و تعالی میباشد .

 

حادثه کربلا یکی از مهمترین حوادثی است که تاثیر بسیار شگرفی در تاریخ داشته است. در این حادثه دردناک سبط نبی مکرم اسلام؛ امام حسین (علیه‌السّلام) به همراه یاران وفادارش در دشت کربلا به شهادت رسیدند.

 

در سفر امام حسین (علیه‌السّلام) از حجاز به کربلا، علاوه بر مردان، زنان بسیاری نیز حضور داشتند. این زنان جزء اهل بیت امام حسین (علیه‌السّلام) و یا از خانواده یاران آن حضرت بودند. زنان حادثه کربلا همانند مردان، وظیفه خاصی بر عهده داشتند آنها در زنده ماندن این حادثه شگرف و تاثیرگذار نقش بسیار ارزنده‌ای ایفا کردند. طبق بیان شهید مطهری (رحمة‌الله‌علیه) «تاریخ کربلا یک تاریخ و حادثه مذکر- مونث است. حادثه‌ای که مرد و زن هر دو در آن نقش دارند؛ ولی مرد در مدار خودش و زن در مدار خودش.

 

به قلم سید رضا سادات پور خبرنگار خبرگزاری بسیج بهبهان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار