مسئول کارگروه گردشگری مذهبی استان یزد خبر داد:

حضور گردشگران چینی در مراسم عزاداری یزد

مسئول کارگروه گردشگری مذهبی استان یزد از حضور گردشگران مذهبی از چندین کشور و همچنین استان‌های مختلف کشور در مراسم عزاداری استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۳۷۹۰
|
۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سید حسن حسینی با بیان اینکه هرساله با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری یزد، پذیرای گردشگران مذهبی داخل و خارج از کشور هستیم، اظهار کرد: طبق سنوات گذشته برای حضور گردشگران خارجی در برخی حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در سطح استان برنامه‌ریزی شد؛ امسال نیز گردشگران مذهبی در قالب تورهایی در مراسم‌هایی چون روضه، سینه‌زنی، پخت آش نذری، نخل‌برداری و آیین تعزیه حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شرایط آب‌وهوایی فصل تابستان در سال جاری، بر میزان حضور گردشگران مذهبی تأثیر داشته است، ادامه داد: نمی‌توان الآن تعداد گردشگران مذهبی که در مراسم آیین‌های مختلف عزاداری یزد حضور یافته‌اند را به‌طور دقیق اعلام کرد؛ اما آنچه بر می‌آید، تاکنون آمار گردشگران نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

مسئول کارگروه گردشگری مذهبی استان یزد تصریح کرد: آنچه قطعی است، سه گروه از گردشگران کشور ترکیه در مراسم محرم یزد خواهند یافت و تلاش می‌شود تا گردشگران حاضر در استان در این ایام نیز در مراسم حضور یابند.

حسینی اضافه کرد: گردشگران مذهبی از کشورهای چین، ترکیه و کشورهای عربی حضور دارند و احتمال زیاد در روز عاشورا بر تعداد گردشگران مذهبی از کشورهای مختلف افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه استان یزد به‌‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری مذهبی کشور است، ادامه داد: یزد هر ساله در ایام ماه محرم و صفر، میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است که آن‌ها از نزدیک در جریان نحوه عزاداری و آداب‌ورسوم مردم یزد قرار می‌گیرند.

حسینی معرفی ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی شهرستان‌های استان، حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، حضور در نخل‌برداری تفت مهریز و اشکذر، مشارکت در مراسم پخت و توزیع نذری، آئین‌های عزاداری ثبت ملی و میراث ناملموس، توزیع اقلام تبلیغاتی و هدایای فرهنگی و … را ازجمله اقدامات استان در این رابطه طی روز‌های آتی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۰ سال اخیر گردشگری مذهبی در استان یزد رونق یافته و در ارتقای جایگاه مذهبی یزد در سطح کشور و جهان تأثیر داشته است، افزود: مبلغانی از حوزه علمیه که به زبان‌های مختلف ازجمله ترکی، چینی و انگلیسی مسلط هستند، گردشگران مذهبی را همراهی می‌کنند که ضمن بیان واقعه عاشورا و آنچه در کربلا گذشت، پیام نهضت عاشورا را برای آن‌ها تبیین خواهند کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار