خبرهای داغ:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی؛

شهادت امامان معصوم حجتی است که دین از سیاست جدا نیست

شهادت امامان معصوم حجتی است که دین از سیاست جدا نیست
رسایی گف همت: هیچ کدام از امامان معصوم ما در بستر بیماری و به علت کهولت سن از دنیا نرفتند؛ بلکه در مقابل ظلم ایستادند و به شهادت رسیدند و این امر دلالت بر آن دارد که دین از سیاست جدا نیست
کد خبر: ۹۶۱۳۸۹۲
|
۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹

قزوین_به گزارش بسیج، حجت ‌الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تجمع روز سقای عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین گفت: امروز به نام مرد بزرگی نام گرفته است که اگرچه جزو دوازده معصوم نبود؛ اما همه معصومین به او احترام می‌گذاشتند و ما شیعیان هم به تاسی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به این بزرگمرد که وفایی از خودش به امام و ولی خودش نشان دادند که برای همه ما درس بزرگی بود، احترام می‌گذاریم.

 

حجت الاسلام حمید رسایی افزود: قصه عاشورا تنها حادثه در تاریخ بشریت است که با وجود گذشت بیش از هزار سال هنوز در دل‌ها آن آتشی را که ایجاد کرده، خاموش نشده است و این وعده را رسول گرامی خدا داده بودند که با قتل حسین علیه السلام آتشی در دل‌ها ایجاد می‌شود که به راحتی خاموش نمی‌شود و خاموش شدنی نیست.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عاشورا یک جنبه احساسی دارد که ما باید آن را از منظر عقلانی هم در نظر بگیریم چیزی که ما باید به فرزندان خود نسل به نسل انتقال بدهیم جنبه عقلانی ست که باید در بستر این جنبه احساسی منتقل شود؛ باید به فرزندان خود بیاموزیم که امام حسین(ع) به خاطر بیداری سر از تن مبارکشان جدا شد نه از بی‌آبی و حضرت ابوالفضل علیه السلام به خاطر معرفت، مرام و ولایتمداری دست از تنشان جدا شد نه به خاطر مشک آب؛ باید واقعیت اتفاقات را ببینیم.

 

وی بیان کرد: تکلیف ما که معتقد به امام حسین(ع) هستیم این است که هرجا هستیم آن را کربلا بدانیم؛ هیچ کدام از امامان معصوم ما در بستر بیماری و به علت کهولت سن و بلایای طبیعی از دنیا نرفتند؛ بلکه هر کدام از آنها به شهادت رسیده‌اند و یازده پیشوای ما در برابر حاکمان جور و ستم ایستاده و مبارزه می‌کردند و این امر دلالت بر آن دارد که دین از سیاست جدا نیست؛ سیاست به معنای مقابله با ظلم، اقامه دین و واجب خداوند در زمین است و ما هم تکلیف داریم که در همین راستا حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام رسایی عنوان کرد: یازده امام معصوم ما توسط کسانی به شهادت رسیدند که شهادتین بر زبانشان بود، نماز می‌خواندند، حج می‌رفتند؛ حتی جان امام دوازدهم هم از طرف کسانی در خطر است که عده‌ای به نام شیعه علیه قائم آل محمد قیام خواهند کرد.

 

  وی بیان کرد: ما لطمه و ضربه را از نفاق می‌خوریم و باید مواظب جریان‌های نفوذی باشیم؛ جهت و مسیر را باید با ولی فقیه و کسی که در زمان غیبت برای ما شاخص می‌باشد، پیدا کنیم و هرجا که صراحتاً اعلام موضع کردند، نباید از آن تخطی کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخابات صورت گرفت و در آن رقابت‌هایی شکل گرفت و هر کس طرفدار کاندیدایی بود؛ بعد از انتخابات نیز متاسفانه بین برخی‌ها اختلافاتی به وجود آمد که این خلاف روش و مسیری است که رهبر انقلاب مشخص نموده‌اند. اگر جایی رهبر ما مصداق و مسیری را مشخص می‌کنند همه باید در آن مسیر باشیم.

 

 وی در پایان خاطرنشان کرد: یک نفر انتخاب شده و رئیس جمهور همه است؛ وقتی در چهارچوب و اصول قانون اساسی و سیاست کلی نظام و مشی رهبری حرکت می‌کند همه باید به او کمک کنیم و آن را دستمایه اختلافات قرار ندهیم؛ باید از این به بعد در تحقق مسیر شعارهای داده شده و سیاست‌های تبیین شده توسط رهبری مسیر را طی نماییم.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها