خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان؛

تاسوعا، روز بصیرت و نماد ولایتمداری است

تاسوعا، روز بصیرت و نماد ولایتمداری است
سرهنگ اصلی بیگی گفت: روز تاسوعا نشان می‌دهد هر کس از بصیرت برخوردار باشد می‌تواند طرفدار امام حسین(ع‌) باشد و راه ایشان را طی کند و همیشه در خط ولایت قدم بردارد.
کد خبر: ۹۶۱۳۹۱۱
|
۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶

قزوین_ سرهنگ زین العابدین اصلی بیگی، فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان در گفتگو با بسیج با اشاره به اینکه تاسوعا روز بصیرت است، گفت: این روز نشان می‌دهد هر کس از بصیرت برخوردار باشد می‌تواند طرفدار امام حسین(ع‌) باشد و راه ایشان را طی کند و همیشه در خط ولایت قدم بردارد.

وی افزود: حضرت ابوالفضل(ع) برادر و یکی از یاران با وفای امام حسین(ع) بود که برای همیشه در تاریخ اسلام روز تاسوعا ماندگار باشد و رمز این ماندگاری ولایت پذیری بود.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان به ویژگی‌های علمدار کربلا اشاره کرد و افزود: ایشان نافذ البصیره و صلیب الایمان بودند. ایمانی که استوار بوده و باعث شد همراه اباعبدالله جهاد کند و در راه ولایت امتحان بزرگی انجام داده و به شهادت برسد.

وی تصریح کرد: حضرت عبد صالح خدا بود، عبودیت بالاتر از عبادت است ممکن است کسی عبادت کند ولی عبد نباشد، عبد صالح یعنی اطاعت از امر ولی و مطیع بودن در برابر فرموده‌های خدا و اهل بیت(ع)، که این مختص علمدار کربلا بود.

سرهنگ اصلی بیگی با بیان اینکه نماد عاشورا پیروزی خون بر شمشیر است، ادامه داد: در جامعه امروزی می‌بینیم بعد چندین سال امام حسین پیروز است و روز به روز نماد حسینیه در جامعه بیشتر شده و ارادت مردم نیز به این حضرت زبان‌زد عام و خاص است.

وی یادآور شد: با نشر عزاداری عاشورا می‌توانیم مکتب و فرهنگ آن حضرت را در جامعه ترویج دهیم، در چنین روزی شور عزا باید بیشتر باشد اما شوری که همراه با شعور باشد.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) شهرستان تاکستان تصریح کرد: حسین(ع) رفت تا احیاگر دین جدش باشد، تا جهان و جهانیان بازگو کنند عشق و ایثاری را که موجب گذشت از فرزند، برادر، خانواده، شهر و دیار ابا و اجدادیش شد. حسین(ع) گذاشت و گذشت تا یادآوری باشد برای اخلاص و بندگی، حسین(ع) کربلا را برای شهادت انتخاب کرد تا امروز نوای اسلام جهان گیر شود و همگان سر اطاعت در برابر دین اخلاص و بندگی فرود بیاورند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها