مثبت سوژه/ الگو محوری؛

شهید تبریزی که روز عاشورا به ندای هل من ینصرنی لبیک گفت

تبریز- شهید وحید نومی گلزار از جوانان تبریزی بود که با جولان داعش در عراق ندای «هل من ینصرنی» امام حسین(ع) را پس از قرن ها شنید و عاقبت پس از مدت ها مجاهدت در روز عاشورا در سامرا به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۶۱۳۹۱۵
|
۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، 

شاید بسیار شنیده ایم «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» و بسیار هم این موضوع را لمس کرده ایم که نمونه عینی آن حضور جوانان کشورمان در دفاع مقدس و دفاع جانانه آن ها از مردم و خاک کشورمان بوده است.

اما در تقویم امروز عاشوراست و در چنین روزی هم جوانانی از کشورمان در پاسخ به ندای هل من ینصرنی امام حسین(ع) پس از گذشت قرن ها از آن روز لبیک گفته و به مبارزه با ظلم قیام کرده اند که شهید وحید نومی گلزار از شهر تبریز در دفاع از حریم آل الله از آن جمله است.

پدر شهید نومی گلزار در خصوص پیوستن وحید به جبهه مقاومی می گوید: حید کارمند شرکت نفت بود و بعد از آغاز حملات داعش به کشورهای سوریه و عراق، اقدام به مبارزه با داعش کرد، بعد از 8 ماه تلاش برای رفتن به منطقه جنگی، این امکان برای اعزام برای وحید ممکن نشد.

وی ادامه می دهد: بعد از ناامید شدن وحید از اعزام به نبرد با داعشیان از سوی لشکر عاشورا و سپاه قدس شد، خود اقدام به سفر کرد و در عراق به یکی از گروه‌های نظامی پیوست تا از این طریق بتواند در مقابل داعش بجنگد و پیام او این بود که من صدای «هَل مِن ناصِر یَنصُرُنی» را می‌شنوم.

این پدر شهید اضافه می کند: وحید در ظهر روز عاشورا به شهادت رسید، سه روز مانده به عاشورا دوستان وحید به او اصرار می‌کنند تا برای زیارت به کربلا روند و وحید در پاسخ از عدم حضور در این گروه به دلیل نیاز در این جبهه، با آنه ا همراه نمی‌شود که یک روز مانده به روز عاشورا، وی به عنوان تک‌تیرانداز به منطقه اعزام می‌شود و در ظهر عاشورا به مقام شهادت نائل می‌آید.

وی می افزاید: وحید پاسخ همه‌کسانی را که می‌گویند شهدا به خاطر پول می‌روند، به خاطر کم‌سوادی یا تنگ‌دستی می‌روند را داد؛ چراکه وحید مدرک خود را از دانشگاه UM مالزی دریافت کرده و در شرکت نفت کارمند بود و در بالاترین نقطه شهر بزرگ‌ شده بود، پس باید قدر این رشادت‌ها را دانست که بدون هیچ چشم‌داشتی به پیشواز شهادت می‌روند.

شهید وحید نومی گلزار پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۱ متولد پس از طی دوران تحصیل و کسب مدرک خود دانشگاه UM مالزی به استخدام شرکت نفت در می آید.

این شهید مدافع همزمان با حمله سراسری نیروهای داعش به عراق برای دفاع از عتبات مقدسه این کشور وارد سامرا شده و سال ۹۴ در ظهر عاشورا در نبرد با تروریست های داعش در منطقه «الحراریات» شهر بیجی در شمال سامرا در اثر اصابت گلوله مستقیم تک تیرانداز به کاروان شهدای کربلای امام حسین(ع) پیوست.

 

 

 

 

ارسال نظرات