خبرهای داغ:
مثبت سوژه |

29 اختراع، 16 مقاله علمی و 3 جلد کتاب چاپ شده توسط بسیجی کرمانشاهی

یکی از مخترعین کرمانشاهی در مورد اقداماتش گفت: ۲۹ اختراع به ثبت رسیده، ۱۶ مقاله علمی، پژوهشی و ۳ جلد کتاب چاپ شده دارم.
کد خبر: ۹۶۱۴۰۷۵
|
۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷

علیرضا سالکی فوق لیسانس معماری سیستمهای کامپیوتر، مخترع و پژوهشگر پژوهشگر بسیجی کرمانشاهی  و از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار کرد: بسیج را با یک جمله نمی توان بیان کرد بلکه بسیج را می توان به چار چوب یک مسجد تشبیه کرد که محکم و پاک است و نباید این چار چوب غبار و آلودگی بگیرد.

این مخترع بسیجی با اشاره به اینکه معنای لغوی بسیج، آماده سفر بودن و رخت سفر پوشیدن است، گفت: بسیجی همواره رخت سفرش آراسته است و آماده سفر. وقتی کسی برای سفر لباس تمیز بر تن می کند این به معنای آن است که برای سفر اشتیاق دارد و آماده سفر است.

سالکی افزود: بسیجی حرکتش از کثرت گرایی به وحدت گرایی می رسد و حرکتش به سوی وحدت اجتماعی که از  نتایج ولایتمداری است می باشد.

وی بیان کرد: شخص بسیجی تمام کارهایش برای رضای خداوند است و می خواهد به مقام الهی برسد و این مسیر سخت هم جز با تلاش در همه زمینه ها بدست نمی آید.

سالکی ادامه داد: بسیجی باید همواره به یاد خداوند بوده و با او در ارتباط باشد و خواسته هایش را فدای خواسته های خداوند کند.

سالکی که از مخترعین کرمانشاهی است در مورد اقداماتش بیان کرد: ۲۹ اختراع به ثبت رسیده، ۱۶ مقاله علمی، پژوهشی و ۳ جلد کتاب چاپ شده دارم.

سالکی در خصوص عناوینی که تاکنون کسب کرده است اظهار داشت: کسب مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات کشور مالزی در بین بیش از ۴۰ کشور در جهان، اختراع نرم افزار هوشمند سلامت مادران باردار، کسب عنوان پژوهشگر برتر استان، کسب عنوان ابداع کننده برتر استان در جشنواره کشوری سیمرغ، عضویت کانون نخبگان، اختراع و ساخت دستگاه اسپیکولوم یکبار مصرف مجهز به نور مستقیم، اختراع و ساخت دستگاه iud مجهز به سیستم هشدار دهنده و هیسترومتر، کسب عنوان نفر برتر و کسب جایزه ویژه جشنواره فن آفرینی زاگرس از جمله مقام هایی که کسب کرده ام.

وی افزود: عضویت در جامعه مخترعین کشور، کسب عنوان نفر برتر در جشنواره نوآوری و شکوفایی، کسب مجوز تولید انبوه یکی از اختراعات خود از سازمان صنایع و معادن، عضویت در پارک علم فناوری جهاد دانشگاهی، اختراع نرم افزار هوشمند سلامت مادران به عنوان طرح منتخب در پایش های کشوری و طرح برگزیده برای ارسال به سازمان بهداشت جهانی، تولید نرم افزار پژوهشی ثبت بیماران مبتلا به سرطان سینه، تولید نرم افزار هوشمند بیماران مبتلا به  احتقاق قلب، تولید نرم افزار هوشمند بیماران مبتلا به ایدز، تولید نرم افزار هوشمند تنظیم خانواده طبق دستور العمل کشوری، تولید نرم افزار هوشمند واکسیناسیون، طراحی و تولید نرم افزار هوشمند بیماران مبتلا به بیماری سل، ساخت دستگاه هوشمند کاهش دهنده آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای از دیگر عناوین و اختراعاتی است که تاکنون کسب کرده و به ثبت رسانده ام.

این محقق بسیجی در خصوص اختراع دستگاه اسپکولوم یک بار مصرف گفت: این اختراع در چندین جشنواره جهانی itx2012 مالزی، جشنواره شیخ بهایی ۱۳۹۱، جشنواره علم تا عمل جشنواره منطقه ای فناوری زاگرس بعنوان طرح برتر برگزیده شده و در ۹ ورژن با کاربرد های گوناگون جهت تشخیص و درمان بیماریهای زنان و زایمان بکار برده می شود.

سالکی  در خصوص سامانه هوشمند اطلاع رسانی به هنگام تصادفات جاده ای بیان کرد: این سامانه هوشمند از دو بخش سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده است که بخش سخت افزار آن روی ماشین نصب شده و دارای یک جعبه سیاه هواپیما با قابلیت نگهداری و ذخیره تمامی اطلاعات و حتی آخرین صحبتهای راننده است.

وی ادامه داد: دقت این سیستم بر حسب نوع ماشین و مقاومت آن در برابر ضربه، متفاوت و قابل تنظیم است و با اعلام نشانی دقیق حادثه، اولین مرکز فوریت های پزشکی را از وقوع حادثه با خبر کرده و وضعیت علائم حیاتی  مصدومان حادثه را به امدادگران اعلام می کند.

سالکی در خصوص فعالیت های دیگرش گفت: در زمینه ادب و عرفان ۱۲ مقاله علمی-پژوهشی در نشریات علمی و دانشگاهی داخلی و خارجی به چاپ رسانده ام.

ارسال نظرات
پر بیننده ها