آهکی خبر داد

آماده‌سازی راه‌های استان همدان برای تردد زائران اربعین حسینی

همدان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از آماده‌سازی راه‌های استان برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۴۱۷۱
|
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
آماده‌سازی راه‌های استان همدان برای تردد زائران اربعین حسینی

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: هر ساله در ایام اربعین حسینی جاده‌های استان همدان پذیرای میلیون‌ها زائر و دلداده حضرت ابااعبدالله حسین(ع) است و در استان حدود ۲ هزار کیلومتر مسیر منتهی به مرزهای سه گانه کشور وجود دارد.

وی با اشاره به آماده‌سازی راه‌های استان برای ایام اربعین حسینی، بیان کرد: هم اکنون علاوه بر فعالیت اکیپ های پیمانی افزون بر  ۵۰۰ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین الات راهداری در قالب ۶۰ اکیپ در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی همدان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: در همین راستا افزون بر ۶۵۰ کیلومتر خط کشی، ۸۲ کیلومتر روکش آسفالت، ۴ هزار ۵۰۰ کیلومتر شانه سازی تعدیل شیب شیروانی، تعمیر و نصب ۶ هزار عدد تابلو و علائم، رفع ۸ نقطه حادثه خیز و... در راه‌های همدان انجام شده و این روند همچنان بطور ویژه ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: فعالیت۴۳ مجتمع خدماتی رفاهی، ساخت و پاکسازی پارکینگ حاشیه جاده‌ها، گشت نامحسوس راهداری و پلیس راه، ارتقاء ایمنی تقاطع‌ها، بروزرسانی روشنایی‌ها و تابلو وعلائم، هماهنگی افزون بر یک هزار و ۶۰۰ دستگاه ناوگان حمل ونقل عمومی برای جابه جایی زوار اربعین و... از جمله اقدامات این اداره کل در ایام اربعین حسینی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها