در امامزاده روستای میلان بابا احمدی برگزار شد؛

مراسم‌ عزاداری سرور آزادگان جهان

مراسم‌ عزاداری سرور آزادگان جهان
مراسم‌ عزاداری سرور و سالار شهیدان‌ و یاران‌با وفایش همزمان با اقامه نماز صبح در حرم امام‌زاده محمد حنفیه علیه السلام در روستای میلان بابا احمدی برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۴۱۷۶
|
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام رستمی، با تسلیت شهادت آقا امام حسین علیه السلام ‌ویارانش، گفت:یکی ازبحث های عاشورا و عبرت های آن شناخت انسان ها ومردم کوفه است

مردم کوفه ای که مولا علی علیه السلام را می شناختند.حکومت مولا رادیده بودند.حضرت امام حسین علیه السلام را می شناختند.نامه به امام علیه السلام نوشته بودند و آن حضرت را دعوت کرده بودند که به کوفه بیایند. سفیر حضرت امام حسین علیه السلام ، حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام درکوفه بود و پشت سرش نمازخواندند.

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد:سوال چه اتفاقی افتاد که همین مردم دست به چنیین جنایتی زدند،چرامردم کوفه اینطوری شدند،قرآن کریم درچند آیه از آیات قرآن کریم می فرماید"ولاتتبعوا خطوات الشیطان"مواظب باشید دنبال خطوات شیطان نروید، خطوه یعنی قدم های کم در تاریکی قرآن می فرماید از این گام های آهسته و پنهان، شیطان وارد زندگیتان می شود مواظب باشید و اینها را تبعیت نکنید.

حجت الاسلام رستمی، افزود: از کجا بدانیم که گام های شیطان وارد زندگیمان شده است،چندتا ازنشانه ها را بیان می کنم، اولین علامت و نشانه و گام شیطان این است که نسبت به مسائل معنوی و دینی بی میل می شویم. دیگه حال نماز نداریم.حال عبادت کردن نداریم. دومین علامت وگام شیطان این است که ایجاد شک و شبهه نسبت به مسائل دین و اعتقادات به وجود می آورد و سومین علامت و گام ایجاد کفر و تکذیب دین را در انسان به وجود می آورد، بنابراین سیاست شیطان گام به گام و کم کم هست که وارد زندگی انسان می شود و انسان را به کفر می کشاند،مردم کوفه هم کم کم به اینجا رسیدند و کارشان به اینجا رسید که اینطور جنایتی را رقم زدند.

وی، ادامه داد: وقتی ابن زیاد به کوفه آمد با ۱۲نفر وارد کوفه شد.(یعنی اگرمردم کوفه هرکدامشان یک لیوان آب بر رویش ریخته بودن سیل اورا می برد) آمد و رفت به مسجد روی منبر نشست مردم را تهدید کرد و ترساند گفت اگربفهمم یکی ازشما با مسلم هست خودش و خانواده اش درامان نیست،همه ترسیدند و از دور حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام پراکنده شدند، روز بعد اعلام کرد باید با یزید لعنه الله علیه تجدید بیعت کنید(مردم کوفه گفتن تجدید بیعت که چیزی نیست) روز بعدگفت باید همه جمع بشوید وبه سوی نخیله بروید.(گفتن نخیله که چیزی نیست .ماکه کربلا نمی خواهیم برویم)رفتن نخیله بعدهم رفتن کربلا و آن حادثه غمبار را آنطور رقم زدند.

کارشناس مسایل مذهبی، در ادامه گفت:همین ها کارشان به جایی رسید که بعض ها شون که نه شمشیر نه اسب داشتند نه چیزی.روزعاشورا به عمرسعدگفتن ماچیزی نداریم که با آن بجنگیم.گفت دامن هاتون را پر از سنگ کنید و باسنگ امام حسین  علیه السلام را بزنید.

مسئول هیات رزمندگان اسلام شهرستان فلارد در حاشیه این مراسم با تسلیت ایام گفت:  اقامه نماز صبح‌ ، تلاوت کلام ‌نورانی وحی، سخنرانی ،قرائت زیارت عاشورا، ذکر مصیبت،مداحی و صرف صبحانه از دیگر برنامه های صبح عاشورا بود.

ارسال نظرات