خبرهای داغ:
معاون شهردار قزوین در همایش تکریم حافظان قرآن تاکید کرد؛

   تجلیل از بیش از ۱۲ هزار حافظ قرآن کریم در قزوین

 

 تجلیل از بیش از ۱۲ هزار حافظ قرآن کریم در قزوین
برجی از تجلیل از ۱۲ هزار حافظ قرآن کریم در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۴۶۴۹
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷

قزوین_ به گزارش بسیج، دومین همایش تجلیل از حافظان کل قرآن کریم و بیستمین همایش تجلیل از حافظان جزء به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با حضور مسئولان استانی و شهری و جمعی از فعالان،پیشکسوتان و حافظان قرآن کریم در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد.

حسین برجی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در ابتدای مراسم با ارائه گزارشی از روند اجرای فرآیند تجلیل از حافظان قرآن کریم بیان کرد: همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و همچنین روز شهادت سیدالساجدین امام سجاد(ع)، دومین آیین تجلیل از ۸۰ حافظ کل قرآن کریم و بیستمین همایش تقدیر از ۴۳۰ حافظ یک تا ۱۰ جزء قرآن در شهر قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن از سال ۱۳۹۲ به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین و دیگر دستگاه‌ها و فعالان و موسسات قرآنی آغاز شده است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: تاکنون با اجرای این همایش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر حافظ کلام الله مجید در قالب ۲۴ هزار و ۵۰۰ جزء تجلیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد از حافظان قرآنی که مورد تجلیل قرار گرفتند را بانوان و ۱۵ درصد دیگر را آقایان تشکیل می‌دهند همچنین در طی اجرای این طرح ۴۵۰ نفر بزرگسال و ۷۵ نفر کودک و نوجوان موفق به حفظ کل یا جزء‌هایی از قرآن کریم شدند.

برجی اظهار کرد: با نگاه به گذشته و طی نشست‎های مستمر و متعدد با فعالان و موسسات قرآنی که در سال گذشته صورت گرفت، کاستی‌ها و نواقص لایحه اولیه این طرح که در سال ۹۲ به تصویب رسیده بود، برطرف شد و این موضوع در قالب یک لایحه جامع قرآنی که مضامین نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را هم دربر می‎گرفت به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شد که خوشبختانه در بازه زمانی دو ماه اخیر به تصویب رسید و مراحل قانونی آن هم طی شد.

وی در پایان با قدردانی از تمامی نقش‌آفرینان و تلاشگران برگزاری این همایش تصریح کرد: امیدواریم اجرای این طرح جامع قرآنی، منشا تحولات عظیم در سطح شهر قزوین و جامعه قرآنی ما شده و موجب ترغیب و تشویق بیشتر افراد برای ورود به فعالیت‌های قرآنی شود.

 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها