مثبت سوژه |

وقتی هُنرِ کارآفرین گنابادی مشوقی برای ارتباط با خدا می‌شود

منصوره سپاهی کار آفرین برتر گنابادی در حوزه روبان دوزی با استفاده از هنر دست، علی‌رغم همه مشکلات موفقیت چشم‌گیری کسب کرده، که در نوع خود بی‌نظیر است.
کد خبر: ۹۶۱۴۶۵۰
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد روبان‌دوزی یکی از هنرهای پرطرفدار در حیطه صنایع دستی می‌باشد. این هنر یکی از زیرشاخه‌های سوزن‌دوزی است که به جای نخ و سوزن معمولی از سوزن‌های مخصوص و با بهره‌گیری از روبان در سانت‌های مختلف استفاده می‌شود.
یکی از مزایای روبان‌دوزی این است که به جای نقشه‌های پیچیده می‌توان از طرح‌های ساده استفاده کرد و با چند کوک ساده سطح گسترده‌ای از نقشه را با زمان کمتری پوشاند. این هنر کاربردهای مختلفی از جمله دوخت رومیزی، سرویس خواب عروس، جانماز و سجاده، لباس و جعبه‌های مختلف و... را داراست که به ویژه برای نوعروسان بسیار کاربردی می‌باشد.
منصوره سپاهی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در گناباد درباره خودش می گوید: متولد 1369 و کار آفرین هستم. لیسانس حقوق دارم، مربی روبان دوزی و صاحب 2 فرزند می باشم. از سال 1392 کارم را  بعد از آزمون وخطاهای زیاد شروع کردم که در این مسیر خانواده من مشوقم بودند و بعضا تولیدات من را خریداری می‌کردند که این خود انگیزه ای من برای ادامه کارم شد.

مشکلات در مسیر کارآفرینی 

علی رقم مشکلات زیادی که در مسیر کاری، از قبیل خانه داری و تربیت فرزند بود، ولی این موارد نتوانست جلوی پیشرفت و علاقه من را به این کار زیبا بگیرد.
 اولین اثرات تولیدی روبان دوزی روی تسبیح و جانماز انجام دادم که این تولیدات باعت شد مشتری های من علاقه شان به نماز و عبادت بیشتر شود که این لطف خداوند و اهل بیت بود.

کم کم با همکاری و همراهی خانواده توانستم اثرات تولیدی را در فضای مجازی بفروش بگذارم که اکثر اثرات تولیدی بنده در خارج از شهرستان و استان های ایران حتی خارج از کشور از قبیل کشورهای استرالیا قطر و آلمان بفروش رسیده است.

وی ادامه داد بیشتر کار ما در حوزه جهیزیه بوده است که بیشتر روتختی، سرویس آشپزخانه، سرویس سجاده عروس و داماد، حوله واز این قبیل بوده است.
 روزی که اولین تسبیح را درست کردم فکر نمی کردم اینقدر استقبال زیادی صورت بگیرد؛  بنا به درخواست مشتری چیزهایی دیگر هم در تولیدات ما اضافه کردیم مانند جانماز، کیف، چادر، قرآن های رنگی و به همین ترتیب روز به روز تولیدات در حال افزایش است.
 
 در حال حاظر  2 خیاط 5 شاگرد حضوری  و بیش از 30 شاگرد مجازی دارم که روز به روز در حال افزایش است.


خیلی ها در این مسیر کار ما را به سخره گرفتند که این باعث نشد بنده در کارم خللی وارد شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار