رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

نقش آفرینی بخش خصوصی در تصمیمات به برون رفت از مشکلات اقتصادی کمک می کند

رئیس اتاق بازرگانی،صنعت و معدن و بازرگانی اردبیل گفت: اعتماد به بخش خصوصی و نقش آفرینی در تصمیم‌گیری‌ها می تواند گره گشای چالشها و مشکلات اقتصادی کشور باشد.
کد خبر: ۹۶۱۴۶۹۰
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵

نقش آفرینی بخش خصوصی در تصمیمات به برون رفت از مشکلات اقتصادی کمک می کند

حسین پیرموذن روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: انتخابات به نوعی مبادله مطلوبیت میان جامعه و سیاستمداران است و بخش خصوصی، صنعت و تولید خواستار اصلاح قوانین، تسهیل امور، بهبود فضای کسب و کار هستند.

وی با تاکید بر لزوم اعتماد به بخش خصوصی و نقش آفرینی در تصمیم‌گیری‌ها اظهار کرد: ساماندهی مشاغل سخت و زیان‌آور و قوانین سختی کار و مشمولان این قانون نیازمند بررسی و بازنگری است و بسیاری از واحدهای تولیدی و صنایع استان با موانع متعددی در رابطه با قوانین تامین اجتماعی مواجه هستند.

نایب رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور با بیان اینکه حمایت‌ و فراهم آوردن زیر ساخت‌ فعالیت‌های دانش‌بنیان در اولویت است، افزود: تامین و تجهیز زیرساخت‌های لازم برای حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری و اختراعات جز اولویت‌های اتاق ‌های بازرگانی کشور در تحقق شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم است و در سطح استان اردبیل نیز از هرگونه سرمایه‌گذاری و فعالیت در این خصوص حمایت می‌شود.

پیرموذن در ادامه به جایگاه اردبیل در فضای کسب و کار در کشور اشاره کرد و ادامه داد: رتبه فضای کسب و کار استان نیازمند ارتقا و افزایش است و تحقق این امر ورود جدی و همکاری همه جانبه مدیران استانی با بخش خصوصی را می‌طلبد.

وی همچنین بر رابطه مستقیم تک نرخی شدن ارز و حذف رانت از اقتصاد تاکید کرد و افزود: اختصاص ارز یارانه‌ای برای تامین کالاهای اساسی و دارو آثار مثبتی در جامعه دارد و در رسیدن بازار به ثبات پایدار نیز تاثیرگذار خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها