مثبت سوژه/ عرصه محوری؛

حسینیه مسجد حاج یحیی بناب و دستانی که نان طبخ می کنند

تبریز- صندوق اشتغال زایی پایگاه محدثه حوزه حضرت رقیه(س) سپاه بناب در حسینبیه مسجد جاج یحیی از سال ۹۸ تاکنون به ۲۰۰ نفر از بانوان با اعطای وام اشتغال ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۶۱۴۷۷۱
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ اشتغال امروز مهم ترین مساله جامعه به شمار می رود چراکه در سایه اشتغال زندگی و کانون خانواده معنا و تحکیم می یابد.

خانواده ای که اصلی ترین محور تحکیم آن را بانوان شکل می دهند و در بسیاری از موارد همین کانون خانواده به خاطر بیکاری مردان  متزلزل و زنان در معرض تهدیدهای اجتماعی قرار می گیرند گاهی هم اشتغال بانوان در مشاغل مختلف و در محیط های نامناسب موجب فروپاشی خانواده ها می شود.

در چنین شرایطی ایجاد بستری برای اشتغال بانوان به صورت محله ای و خانگی می تواند سلامت روانی آن ها و تحکیم بنیان خانواده ها را به ارمغان آورد.

اشتغالی که امروز در این راستا توسط وام های اشتغال زایی بسیج سازندگی و صندوق های قرض الحسنه در مساجد راه اندازی می شود تا بانوان ضمن اشتغال در خانه و محیط امن به امور ذاتی خود یعنی مادری و همسری نیز توجه ویژه داشته باشند.

صندوق اشتغال زایی پایگاه محدثه حوزه حضرت رقیه(س) سپاه بناب در حسینبیه مسجد جاج یحیی یکی از همین صندوق هاست که از سال ۹۸ تاکنون به ۲۰۰ نفر از بانوان با اعطای وام اشتغال ایجاد کرده است.

فیروزه آدیش در گفت گو با خبرگزاری بسیج در این خصوص می گوید: برای ۲۰۰ نفر از بانوان در عرصه های خیاطی، قالیبافی، عرقیات، رشته بری، نان روغنی، دامداری و بسته بندی خشکبار  اشتغال ایجاد کرده است.

 وی محل اشتغال  بیشتر بانوان را روستای قره چبق عنوان و بیان می کند: از سال  ۹۸ فعالیتمان آغازشده و سرمایه مان را از طریق صندوق قرض الحسنه محدثه تامین شده است.

 آدیش اضافه می کند: از طریق حمایت بسیج سازندگی و وام های تبصره ۱۶ و  ۱۸ برای ۲۰نفر در حدود ۳میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی اعطا شده است.

وی ادامه می دهد: علاوه بر فعالیت صندوق قرض الحسنه در پایگاه محدثه در راستای اشتغال،  در زمینه اهدای جهیزیه، بسته های معیشتی، پخت غذای گرم و برگزاری کلاس های آموزشی و اردوهای جهادی هم فعالیت داریم.

ادیش می افزاید:  از طریق پایگاه با مدارس در زمینه دوخت لباس های مدارس و با کارخانجات در بسته بندی خشکبار هماهنگ می شویم تا بتوانیم از زنان بی سرپرست و بدسرپرست حمایت کنیم.

 

ارسال نظرات