خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری تا باشگاه ورزشی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) همدان

همدان- مسجد امام حسن مجتبی(ع) کوی اندیشه همدان در کنار برنامه‌های مناسبتی و فرهنگی با راه‌ندازی مرکز نیکوکاری و باشگاه ورزشی موفقیت خوبی در جذب مخاطبین به مسجد داشته است.
کد خبر: ۹۶۱۴۷۹۵
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسجد امام حسن مجتبی(ع) کوی اندیشه همدان از سال ۱۳۸۰ توسط فرد خیری به نام حاج احمد برزین و کمک‌های مردمی ساخته شده است.

این مسجد امروز یکی از مساجد فعال شهر همدان به شمار می‌رود و حداقل ۱۵۰ الی ۲۰۰ نفر نمازگزار برای وعده صبح و ظهر به مسجد می‌آیند؛ این مسجد هم پایگاه بسیج و هم کانون فرهنگی بوده و با وجود حجت الاسلام مجتبی ثمربخشی طلبه سطح ۴ حوزه علمیه کارهای مختلف فرهنگی در این مسجد رونق گرفت و اجرایی شد.

حجت الاسلام مجتبی ثمربخشی در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: در این مسجد، کتابخانه راه‌اندازی کردیم و حدود ۶ هزار جلد کتاب داشت و با توجه به اینکه رشته دانشگاهی بنده کتابداری بود و با قوانین کتابداری آشنا بودم، کتاب‌ها را سازماندهی کردم.

وی افزود: همچنین با کمک بچه‌های پایگاه کلاس‌های قرآن را راه‌اندازی کردیم که در تمام فصول سال بیش از ۱۲۰ نفر کودک و نوجوان با ما در مسجد حضور داشتند و کارهای فرهنگی انجام می‌شد؛ برگزاری کلاس‌های متنوعی از جمله کلاس قرآن، ورزشی، هنری، حلقه‌های صالحین و... نیز از دیگر برنامه‌های این مسجد است.

این روحانی فعال با بیان اینکه طبقه پایین مسجد نیز باشگاه ورزشی راه‌اندازی شد که اکنون مستقل شده و در اختیار مسجد است، گفت: همچنین کانون تخصصی مهدویت و ارکان تخصصی مهدویت در شهرستان همدان مربوط به کانون ریحانه النبی(س) مسجد امام حسن مجتبی (ع) بود که انجام می دادیم.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای درون استانی و برون استانی عنوان کرد: حتی پیاده‌روی اربعین هم در مسجد داشتیم که هر سال ۱۱ نفر از بچه‌هایی که در مسجد فعال هستند به کربلا می‌رفتند.

ثمربخشی تصریح کرد: این مسجد مرکز نیکوکاری دارد که در ایام کرونا با توجه به اینکه کل کشور بسیج شده بود و یک همدلی اتفاق افتاده بود، مسجد امام حسن مجتبی(ع) هم جزء پیشگامان بود و با کمک‌های مردمی و ارتباط با نهادها کارهایی در این راستا انجام شد.

وی با بیان اینکه قبل از سال ۱۳۹۰ میز خدمت داشتیم، افزود: در این میز از شهردار، رئیس کلانتری، مدیر کمیته امداد و سایر ارگان‌ها دعوت کردیم و مردم مشکلاتشان را مطرح کردند.

امام جماعت سابق مسجد امام حسن مجتبی(ع) کوی اندیشه همدان تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف سال مسجد این محله پرنگ‌تر از مساجد دیگر عمل می‌کرد چراکه مسجد ما ۲۵ طلبه دارد و در منطقه‌ای واقع شده که اکثر اهالی مسجد قشر فرهنگی هستند و مراسم‌های مختلف در ماه‌های مختلف سال پررنگ و پرشور برگزار می‌شود؛ در ایام ماه محرم و دهه آخر ماه صفر نیز برنامه‌های مفصلی برگزار می‌شود که جزء مراسم‌های خوب منطقه در این مسجد است.

وی ابراز کرد: همچنین در این مسجد همایش‌های تخصصی از طریق قم برگزار شده و گواهی ارائه می‌دادیم؛ همچنین در حاشیه این همایش نیز نمایشگاه کتاب با موضوع مهدویت برگزار کردیم که با تخفیف بالای ۵۰ درصد در اختیار افرادی که در همایش شرکت می‌کردند قرار می‌گرفت.

ثمربخشی با بیان اینکه امام جماعت تنها امام جماعت مسجد نیست، بلکه امام جماعت محله است؛ گفت: اگر می‌خواهیم تاثیرگذاری ناب داشته باشیم باید چشم انداز انقلابی داشته باشیم؛ امام جماعت به طور قطع نباید حیطه کاری خود را فقط در مسجد بگذارد بلکه تک تک اعضای محله مخاطب امام جماعت هستند و امام جماعت باید برای خود نیز طرح و برنامه داشته باشد و مشکلات را احصاء کرده و برای آن برنامه داشته باشد؛ چرا که امامت این نخ تسبیح، اهالی محله هستند؛ اگر این همدلی خوب اتفاق بیفتد کارهای خیلی خوبی می‌توان انجام داد.

خبرنگار: فرزانه کیانپور

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها