سوژه مثبت ؛

کار آفرینی که یک کلنی زنبورعسل را در خانمیرزا به ۱۰۰کلنی افزایش داد

کار آفرینی که یک کلنی زنبورعسل را در خانمیرزا به ۱۰۰کلنی افزایش داد
کار آفرینی که یک کلنی زنبورعسل را به ۱۰۰کلنی افزایش داد / روستای حسن هندو چگونه قطب پرورش زنبورعسل در خانمیرزا شد؟!
کد خبر: ۹۶۱۴۹۸۵
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ گفتگوی مهدی رئیسی با خبرنگار بسیج را باهم دنبال کنیم...

یکی از بسیجیان کارآفرین موفق خانمیرزایی که در حوزه پرورش زنبورعسل و تولید عسل فعالیت می کند توانسته مزرعه ای با بیش از۱۰۰ کلنی زنبور عسل را در شهرستان خانمیرزا ایجاد کند.

مهدی رئیسی یکی از کارآفرینان موفق استان است که در حوزه تولید عسل فعالیت می کند، با همت و تلاش های شبانه روزی مجوز صدور اولین مزرعه پرورش زنبورعسل را در روستای حسن هندو دریافت کرده است.

وی، اظهار داشت: از سال۹۳ کارم را با یک کلنی زنبور عسل در مزرعه ای کوچک شروع کردم،در ابتدا به دلیل نداشتن تجربه کافی در این زمینه و همچنین مسائل مالی با مشکلات بسیاری رو به رو شدم تا جایی که بارها تصمیم به انصراف از ادامه کار گرفتم تا اینکه با مشورت و راهنمایی یکی از آشنایان در دوره های آموزشی بسیج شرکت کردم و آموزش های لازم برای فعالیت در این زمینه را کسب کردم.

این کارآفرین بسیجی خانمیرزایی در ادامه افزود: با آموزش ها و حمایت های بسیج به ویژه حمایت مالی در قالب وام های ویژه بلندمدت با سود کم،توانستم کسب و کارم را توسعه بدهیم تا جایی که الان قریب به ۱۰۰ کلنی زنبور عسل در یکی از مزارع پرورش زنبور عسل دارم که سالیانه بیش از یک تن عسل مرغوب تولیدی می کنند.

مهدی رئیسی گفت: به لطف خدا و به دلیل موفقیت در پرورش زنبور عسل،عده زیادی در روستای ما تصمیم به شروع فعالیت در این زمینه گرفتند و دستاوردهای زیادی هم حاصل کردند.

این کارآفرین در پایان افزود: با توجه به شعار امسال و سال های گذشته که محتوای اقتصادی دارند امیدواریم مسئولین عزیز توجه ویژه ای به کسب و کارهای مولد محور داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار