ابعاد اخلاقی و تربیتی نهضت عاشورا تبیین شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان بر تبیین ابعاد اخلاقی و تربیتی نهضت عاشورا در جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۹۶۱۵۰۱۱
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن حسینی دیباجی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جمع پایوران سپاه استان سمنان ضمن تسلیت به مناسبت ماه محرم اظهار کرد: انسان مؤمن کسی است که عملکرد امروزش با روزهای گذشته و آینده تفاوت داشته باشد و دچار روزمرگی و تکرار عادت نشود چرا که این روزمرگی موجب کسالت می‌شود.

وی بیان کرد: باید انسان هر روز بر علم و ایمانش بیفزاید تا شاهد ارتقای روحی و روانی خود باشد و بدین ترتیب به درجات والای انسانی دست یابد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان بیان کرد: فرق انسان با حیوان نیز در همین است که خود را درگیر و اسیر خوردن و خوابیدن نکند و تلاش و کوشش فقط برای این 2 نباشد؛ این در حالی است که انسان باید تمام تلاش خود را برای این باشد که در زندگی دنیایی خود را به قرب الهی نزدیک کند و این مسیر نیست مگر اینکه انسان هر روزش با روز دیگر با افزایش ایمان و علم و معنویت متفاوت باشد.

دیباجی گفت: انسان باید از دوران نوجوانی و جوانی خود بهترین استفاده و بهره را ببرد و در این دوران بر رشد ایمانی و عقلانی خود بیفزاید.

وی اظهار کرد: برخی از انسان‌ها هستند که تنها هیچ رشدی در زندگی خود ندارند بلکه عقب‌گرد نیز دارند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان بابیان اینکه عاشورا زمینه‌ای برای رشد است، بیان کرد: جریان واقعه کربلا برای رشد بشریت است وگرنه امام حسین هیچ نیازی به گریه و زاری در مجالس مختلف ندارد و این ما هستیم که برای رشد و تعالی هر چه بیشتر به این عزاداری‌ها و مجالس نیاز داریم.

دیباجی بیان کرد: انسان باید رعایت ادب و اخلاق را سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهد تا رشد کند که یکی از آن‌ها رعایت ادب در برابر پدر و مادر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها