کارشناس مسایل دینی:

حسین(علیه السلام) حرف عشق است نیاز به تفسیر ندارد

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای در جمع رزمندگان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: دانشگاه امام حسین علیه السلام دنیا را تسخیر کرده نه تنها شیعه بلکه جامعه بشریت را به هم گره زده است.
کد خبر: ۹۶۱۵۱۳۲
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه اخلاق با موضوع حماسه حسینی در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین  تکیه ای از اساتید حوزه علمیه مدعو از شهر مقدس قم در این نشست تصریح کرد: اصل و هدف از انعقاد مجالس حسینی، نشست سر کلاس دانشگاه اباعبدالله الحسین علیه السلام است که از هر زاویه ای توفیق نگاه دارد.

وی افزود: قیام امام حسین علیه السلام دارای ویژگی های  مختلفی از شجاعت و رشادت و... دارد تا ثبات و اخلاص که مهم ترین آنها همین اخلاص و ثبات است که در دانشگاه اباعبدالله نهادینه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین  تکیه ای تصریح کرد: دانشگاه امام حسین علیه السلام با اندک دانشجویانی که داشته دنیا را تسخیر کرده و نه تنها شیعه بلکه جامعه بشریت را به هم گره زده است.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: حسین علیه السلام حرف عشق است و نیاز به تفسیر ندارد. و به همین دلیل نام امام حسین علیه السلام حال بسیاری از مردم را که حتی مسلمان و شیعه نیز نیستند، دگرگون و متحول می سازد.

وی با بیان اینکه محبت به اهلبیت و امام حسین علیه السلام از بدو خلقت در قلب ما ورود کرده، اظهار کرد: باید از خدا بخواهیم توفیق دهد که ما از کشتی اهلبیت جدا نشویم، وگرنه لطف و عنایت اهلبیت دائمی است و ما را از خود جدا نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین  تکیه ای با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا و زیارت ناحیه، گفت: تعداد انگشت شمار یاران امام حسین علیه السلام که در واقعه عاشورا وفاداری کردند و حضور داشتند لقب اصحاب را گرفته اند و امام زمان در زیارت ناحیه به آنها سلام می کند.

وی افزود: برای قرار گرفتن در زمره اصحاب امام باید به آرمانهای امام زمان خود وفادار باشیم.

ذکر توسل به اهلبیت و مرثیه سرایی در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و اسارت اهلبیت پایان بخش این نشست بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار