خبرهای داغ:
مشاور مسئول عقیدتی سیاسی در ستاد کل نیرو‌های مسلح: 

روحیه و فرهنگ بسیجی باید در دستگاه‌ها ترویج باید

فرهنگ بسیج جذب است و توسعه فکر بسیجی در جامعه می‌تواند آثار بسیار مهم و ملموسی در حوزه های مختلف داشته باشد.
کد خبر: ۹۶۱۵۲۲۰
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸

 

حجت الاسلام سید علی علایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نمایندگی ولی فقیه در سپاه و بسیج، طی گفتگویی که با خبرگزاری بسیج انجام داد، بسیج را یک مفهوم الهی عنوان کرد و گفت: انبیاء الهی خصوصا پیامبرعظیم الشان اسلام(ص) روحیه و تفکر بسیجی داشتند؛ تفکر بسیجی به آن معناست که انسان جز خدا چیزی را نبیند و خستگی ناپذیر باشد و برای رسیدن به اهداف الهی شب و روز نشناسد و برای خود در این جهان خلقت سهمی قائل نباشد.

وی گفت: تفکر بسیجی یعنی فرد، هستی خود را که جانش می‌باشد در طبق اخلاص بگذارد و تقدیم کند؛ لذا در شکل گیری انقلاب و سرنگونی رژیم طاغوتی و همچنین در زمان دفاع مقدس، شاهد روحیه بسیجی وار مردم عزیز کشورمان بودیم.

حجت الاسلام علایی افزود: روحیه و تفکر بسیجی، تفکر اولیاأ خدا و حضرت امام خمینی(ره) است؛ در تاریخ انقلاب می بینیم که امام راحل از ابتدای این نهضت که شکل گرفت با همین نگاه بسیجی و دست خالی وارد میدان شدند.

وی افزود: بسیجی به دنبال ابزار و امکانات نیست بلکه با دستان خالی جلو می رود؛ پس از دفاع مقدس در دوران بازسازی کشور، تا زمانی که بسیج در صحنه بود روند آبادانی کشور سرعت زیادی داشت.

حجت الاسلام علایی با بیان اینکه بسیج در انسجام عمومی جامعه و کمک به سیستم اجرایی کشور نقش بسیار مهمی داشته و دارد اضافه کرد: بسیج در تمام تار و پود جامعه در بخش‌های مختلف حضور دارد لذا اگر از تفکر و سیره بسیجی در همه ابعاد استفاده کنیم قطعا می‌توانیم قله‌های بیشتر و بهتری را فتح کنیم.

مشاور مسئول عقیدتی سیاسی در ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: رهبر عظیم الشان انقلاب نیز، اصالتاً یک شخصیت بسیجی است و روحیه بسیجی دارد؛ ایشان در طول شبانه روز ۱۷ تا ۱۸ ساعت کار می‌کنند و این همان مفهوم بسیجی است؛ اولویت ایشان خدمت به مردم و خدمت گزاری به نظام و جامعه اسلامی و دینی است و سهمی نیز برای خود قائل نیستند و این همان چیزی است که در فرهنگ انبیاء الهی وجود دارد.

وی گفت: روحیه و فرهنگ بسیجی باید در دستگاه‌ها ترویج باید؛ فرهنگ بسیج جذب است و توسعه فکر بسیجی در جامعه می‌تواند آثار بسیار مهم و ملموسی در حوزه های مختلف داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار