خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی:

بازارچه دائمی زنان و مددجویان بهزیستی ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پروین محمدپوری گفت: بازارچه دائمی برای زنان و مددجویان بهزیستی در استان ایجاد می شود که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۹۶۱۵۲۵۲
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، پروین محمدپوری روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، افزود: در سه سال گذشته تعداد پشت نوبتی های با درخواست مستمری از بهزیستی آذربایجان غربی، ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر بود که این تعداد، امروز به صفر رسیده است.

وی اضافه کرد: پشت نوبتی های کنونی افرادی هستند که به تازگی در کمیسیون اجتماعی پرونده آنان تشکیل شده است و در زمینه ضایعات نخاعی پشت نوبتی نداریم.

وی اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم، یک هزار و ۵۰ خانوار از خانواده های تحت پوشش حق پرستاری دریافت می‌کردند که شامل ۱۰ میلیون ریال بود ولی هم اکنون این تعداد به پنج هزار و ۷۰۰ نفر رسیده و ماهانه ۲۱ میلیون ریال حق پرستاری پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: مستمری بگیران معلول در بهزیستی استان و در حوزه توانبخشی ۵۲ هزار و ۶۰۶ نفر هستند و ۷۰درصد به میزان مستمری آنان در سه سال گذشته افزوده شده است.

محمدپوری همچنین از هزینه کرد یک‌هزار میلیارد ریالی برای احداث ۱۶۴ واحد مسکن مددجویان این نهاد حمایتی در استان خبر داد و گفت: احداث مسکن مددجویان در قالب تفاهم‌نامه هایی که با بنیاد مستضعفان اجرایی می شود، محقق شده و برای این امر یک میلیارد ریال در شهرها و ۷۵۰ میلیون ریال در روستاها اعتبار پرداخت شده است که برای دومعلولی ها این ارقام ۲ برابر است.

وی افزود: برای شیرخوارگاه بهزیستی نیز که با بازنشسته شدن نیروهای قدیمی دچار کمبود نیرو شده بود، مجوز جذب ۱۰ نفر مربی اخذ شد و هم اکنون مشغول کار هستند.

وی اضافه کرد: ایجاد بازارچه دائمی زنان و مددجویان بهزیستی هم در استان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد و فاز اول آن در هفته بهزیستی افتتاح می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه هفت طرح عمرانی برای بهزیستی استان در دولت سیزدهم تعریف شد، ادامه داد: نخستین کمپ ترک اعتیاد بانوان، افزایش ظرفیت کمپ ماده ۱۶ مددجویان از ۱۳۰ نفر به ۸۰۰ نفر و پرداخت کمک های نقدی به میزان ۱۱ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان به مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان و سالمندان نیز محقق شد و تاثیر مهمی در نجات آنان از ورشکستگی داشت.

محمدپوری اظهار کرد: کل خانواده های تحت پوشش خدمات بهزیستی استان ۱۰۵هزار خانوار است و ۶۵ هزار خانوار مستمری بگیر مستقیم این نهاد هستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار