خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد:

باورمندی و فرهنگ‌سازی کلید برون‌رفت از چالش‌های جمعیتی است

همدان-استاندار همدان گفت: باورمندی و فرهنگ‌سازی صحیح در زمینه‌ ازدواج و فرزندآوری کلید برون‌رفت از چالش‌های جمعیتی است.
کد خبر: ۹۶۱۵۲۹۷
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نوزدهمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان با بیان اینکه باورمندی و فرهنگ‌سازی صحیح در زمینه‌ ازدواج و فرزندآوری کلید برون‌رفت از چالش‌های جمعیتی است، اظهار کرد: اتاق وضعیت جمعیت شامل اطلاعات و آمار ۲۵ محور از موضوعات مرتبط با جمعیت و فرزندآوری مانند نرخ رشد جمعیت، ازدواج و باروری به تفکیک هر شهرستان‌ است.

وی افزود: طی برآوردها اگر وضعیت فعلی ادامه یابد تا ۳۰ سال آینده جمعیت کشور کاملاً سالمند خواهد شد و اگر فکر اساسی برای ازدواج، فرزندآوری و جمعیت نشود، تهدید بزرگ برای کشور ایجاد می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه در مقابل تبلیغات سه دهه گذشته، باید ازدواج و فرزندآوری به عنوان یک حُسن در جامعه تبیین شود، گفت: بحران سالمندی جمعیت باید برای مردم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شود تا اهتمام ویژه برای خروج از این وضعیت ایجاد شود.

وی افزود: فرمانداران، مدیران و معاونین دستگاه‌های اجرایی از اتاق وضعیت جمعیت و فرزندآوری بازدید کنند تا از وضعيت فعلی جامعه و تهدیدات جمعیتی آینده اطلاع یابند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: تشویقات موجود در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید تقویت و مؤثرتر شود و برای ازدواج و فرزند اول نیز تشویقات بیشتری پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار