گام‌های بلند پایگاه کوثر حوزه شهید اشرف گنجویی کرمان در تربیت نسل مهدوی

پایگاه کوثر حوزه شهیده اشرف گنجویی ناحیه حضرت امیرالمؤمنین (ع)کرمان تلاش کرده تا با استفاده از ظرفیت بانوان متخصص و دغدغه‌مند محله و پایه ریزی و برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های تربیتی متعدد برای بانوان و مادران، به تربیت نسل مهدوی کمک کند.
کد خبر: ۹۶۱۵۵۲۹
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶

منصوری فرمانده پایگاه کوثر حوزه شهیده اشرف گنجویی ناحیه حضرت امیرالمؤمنین (ع) در گفتگو با خبرگزاری بسیج کرمان گفت: پروردگار این عالم لحظه به لحظه درصدد رشد تعالی روح ما است پس به قطع امر سخت و حساس تربیت کردن را مرحله‌ای از رشد ما مقدر کرده است و به آن تاکید فراوان دارد. 

وی در ادامه افزود: در حقیقت تربیت فرزند بستری است برای رشد ما و در این برهه ما هستیم که امتحان می‌شویم، رشد می‌کنیم یا حتی سقوط می‌کنیم! بر این اساس و با استعانت از خداوند، پایگاه کوثر در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت بانوان متخصص و دغدغه‌مند محله و پایه ریزی و برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های تربیتی متعدد برای بانوان و مادران، این مسیر رشد را روشنتر نماید.

منصوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که "کار هنر با محتوی پایان نمی‌یابد، قالب نیز ارزش بسیار دارد" عنوان کرد: با محوریت مسجد و هم راستا با فعالیت‌های حلقه‌های صالحین در حوزه هنر، آیین تعزیه خوانی حضرت رقیه (س) با به کارگیری ظرفیت‌های دختران نونهال و کودکان در ماه محرم اجرا می‌گردد و اینگونه حلقه‌های صالحین نیز رنگ و بوی حسینی می‌گیرد همچنین هرساله کلاس‌های هنری، علمی، مهارتی، ورزشی و اردو‌های فرهنگی تربیتی در طرح اوقات فراغت جوانه‌ها پیش بینی و برگزار می‌شود وگروه سرود نونهالان نیز در مناسبت‌های خاص اجرا‌های متعدد دارد.


فرمانده پایگاه کوثر حوزه شهیده اشرف گنجویی ناحیه حضرت امیرالمؤمنین (ع)کرمان همچنین به نقش بسزای برپایی هیئت دخترانه‌ی مصباح الهدی در شکل گیری و تثبیت هویت دینی و مذهبی دختران و مسئولیت پذیری آنان اشاره کردند و افزود: دختران نوجوان و جوان در بسیاری از عرصه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی محله میدان دار هستند.

وی همچنین به دورهمی‌های بانوان در پارک محله و در قالب جلسات و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مانند سه شنبه‌های مهدوی، یکشنبه‌های مادرانه، موکب‌های مناسبتی، انتخاباتی، کتابخوانی، پویش‌های عفاف و حجاب  و ... اشاره کردند که ضمن دستیابی به اهداف هر برنامه، ارتباط ساکنین محله را با یکدیگر بیش از پیش ارتقا می‌بخشد.

فرمانده پایگاه کوثر حوزه شهیده اشرف گنجویی ناحیه حضرت امیرالمؤمنین (ع)کرمان با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری که راه پیشرفت قوی، قدرتمندانه، با عزت و موفق عبارت است از ارتباط با قرآن؛ تصریح کرد: که هر هفته کلاس‌ها و جلسات محفل‌های انس با قرآن کریم ویژه نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان در قالب روخوانی، روانخوانی، حفظ، ترتیل، تدبر در مسجد ثامن الائمه و به همت پایگاه برپا می‌شود.

لازم به ذکر است که در طول سال مراسمات ملی و مذهبی متعددی مانند جشن روزه اولی ها، یادواره شهدا و... در سطح محله با حضور پرشور مردم برگزار میگردد و پایگاه کوثر پیشرفت بسزایی در زمینه‌ی جذب نیرو‌های پای کار و دغدغه‌مند جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح محله داشته است و سال گذشته به عنوان پایگاه اسوه انتخاب شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار