خبرهای داغ:
استاندار قزوین در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان:

مدیران باید نسبت به نقاط حادثه خیز مسوولیتی خود توجیه شوند

مدیران باید نسبت به نقاط حادثه خیز مسوولیتی خود توجیه شوند
استاندار قزوین گفت: در شرایط فعلی، دستگاه‌های نظارتی باید مدیرانی که در دولت به زودی منصوب خواهند شد را نسبت به نقاط حادثه خیز مسئولیتی که خواهند داشت توجیه کنند تا بتوانند به این موضوعات اشرافیت داشته باشند.
کد خبر: ۹۶۱۵۸۳۹
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲

قزوین_به گزارش بسیج، صبح امروز آئین تکریم و معارفه بازرس کل استان قزوین، با حضور دکتر خداییان رییس سازمان بازرسی کل کشور و هیات همراه، مسوول و مدیران استانی در سالن عدالت دادگستری کل استان قزوین برگزار شد. 

محمدمهدی اعلایی در این مراسم اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور سازمان آشنایی برای همه کسانی است در فضاهای خدمتی و خصوصا در مجموعه‌های اجرایی تلاش می‎‌کنند و زحمت می‌کشند، بازرسی به عنوان سازمان حرفه‌ای و با نگاه مسلط بر امور از ناحیه مدیران و مسوولین دستگاه‌های اجرایی شناخته می‌شود و اثرات خدمات، زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکاران این سازمان به مدد الهی در راستای هدفی که دارند پیش می رود.

وی افزود: با توجه به اقداماتی که در اداره کل بازرسی قزوین رقم خورد توجه به نخبگانی کردن دست اندرکاران دستگاه‌های مدیریتی، به کارگیری روش‌های اجرایی و کارشناسی بود که امر به نظرم نشان دهنده ورود ویژه‌تری نسبت به سایر سازمان‌ها است و جای امیدواری دارد.

این مسوول تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور که با شهادت شهید جمهور نام ایشان بر تارک پرافتخار سازمان بازرسی می‌درخشد افتخار مضاعفی برای سازمان بازرسی کل کشور است و اما اتفاق ویژه تری در نظام اجرایی و مدیریتی کشور با این شهادت اتقاق افتاد این است که ما هم اکنون در مقطعی هستیم که دولت و مجلس کار خود را همزمان و ابتدا شروع کرده و این موضوع شرایط منحصر به فردی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

هم زمانی شروع کار مجلس و دولت منجر به فرصت‌هایی در مسیر هم افزایی است

وی افزود: هم زمانی شروع کار مجلس و دولت منجر به فرصت‌هایی در مسیر هم افزایی مشترک پر انرژی در ابتدای کار تلقی شود چراکه در این شرایط شادابی شروع کار و امید به موفقیت در هر 2 مجموعه موثر دولت و مجلس وجود دارد و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در این فضا با مداخله آگاهی بخشی، مداخله در تنظیم قوانین، مقررات و روابط، نقش آفرینی موثری داشته باشند.

اعلایی بیان کرد: در موضوعات مربوط به تصادفات رانندگی که یکی از اتفاقات ناخوشایند در کشور ما است از تعبیر نقاط حادثه خیز استفاده می‌کنیم به این معنا که می‌گوییم قسمت‌هایی که نقاط حادثه خیز است باید در کانون اولیه توجه قرار بگیرند و هم اکنون نیز یکی از موضوعاتی که اکنون در ابتدای کار دولت و مجلس می‌توان با نگاه دستگاه‌های نظارتی خصوصا نگاه بازرسی کل کشور دنبال شود موضوع نقاط حادثه خیز فساد است.

وی ادامه داد: خیلی از افرادی که برای اولین بار در مصدر امور قرار می‌گیرند و معمولا این موضوع در اول مجلس و دولت‌ها اتفاق می‌افتد خیال می‌کنند مراجعه کننده‌ای که پیشنهاده رشوه می‌دهد اولین بار است که این پیشنهاد داده می‌شود در حالی که قبل از آن 10 ها نفر قبل از آن با این پیشنهاد گرفتار شده‌اند و این موارد نقاط حادثه خیز فساد است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

استاندار قزوین عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که با آن موجه هستیم وضعیت شوراها است در دوره گذشته شوراهای شهر و روستا حدود هزار نفر از اعضای شورا در کشور بازداشت شدند اگرچه در این دوره کمتر فساد در شورا دیده شده اما این آمار قابل توجه و نقطه حادثه خیز است که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی دستگاه‌های نظارتی باید مدیرانی که در دولت به زودی منصوب خواهند شد را نسبت به نقاط حادثه خیز مسئولیتی که خواهند داشت توجیه کنند تا بتوانند به این موضوعات اشرافیت داشته باشند.

جوهره تعالی و توسعه، مدیریت است

اعلایی با اشاره به اینکه جوهره تعالی و توسعه، مدیریت است، خاطرنشان کرد: مسئله دیگر شئون مدیریت است، ما در عین حال که می‎بایستی نظارت بر مدیریت داشته باشیم و به جامعه بیان کنیم که ما به مدیریت و مدیران نظارت داریم باید مواظبت کنیم دز این بیان به گونه‌ای نباشد که به حیثیت و شان مدیریت در کشور آسیب برساند.

وی افزود: تفاوت بین جوامع پیشرفت و سایر جوامع اگر رتبه بندی شود بالاترین رتبه ایجادکننده تفاوت، مدیریت است بنابراین باید برای جوهره مدیریت تقدس قائل شویم، به نظرم این موضوع در جامعه آسیب دیده و آسیب دیدن این موضوع به سرمایه اجتماعی ما نیز آسیب زده است. 

استاندار قزوین عنوان کرد: درصد مدیرانی که منشا آلودگی و ناکارآمدی در جامعه هستند انقدر بالا نیست و بسیار از ناکارآمدی‌ها نشات گرفته از روش‌ها و سیستم‌ها است که باید اصلاح شود اما به قدری محکومیت مدیریت را در صحبت‌ها و سخنرانی‌هایمان زیر سوال بردیم جامعه را در مقابل کلیت مدیریت مشکوک کرده‌ایم.

وی گفت: متاسفانه موضوع مدیریت در اذهان عمومی مخدوش شده است در صورتی که حمایت از مدیران منشا تحول مثبت در جامعه است و باید به این امر توجه داشته باشیم و حسن و نقاط مثبت مدیریت‌های موجود در جامعه هم عنوان شود.

این مسوول در پایان با اشاره به اینکه رشوه ممنوع است اما باید مفاهیم بازطراحی شود، عنوان کرد: موضوع دیگر بازتعریف برخی از مفاهیم در فساد است، در قانون برخی مفاهیم فساد تلقی می‌شود اما این موارد شاید در واقعیت موضوعات نزدیک به فساد هم نباشد بنابراین باید درباره این موارد بازبینی صورت گیرد و به مصادیق متناسب با واقعیت‌های جامعه پرداخته شود.

گفتنی است؛ طی این مراسم ابوالفضل خمسه که پیش از این بازرس کل استان زنجان بود به عنوان بازرس کل استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار