خبرهای داغ:

مثبت سوژه مخترع فهرجی که مشکلات را به فرصت تبدیل کرد

مثبت سوژه
مخترع فهرجی که مشکلات را به فرصت تبدیل کرد
دختر بسیجی که نیاز کشاورزان شهر خود را درک کرد و دست به اختراع زد. یگانه کاظمی صالحی جوان دهه هشتادی فعال و نخبه شهرستان فهرج که با تلاش بی وقفه خود اسمش را جزء مخترعین ثبت کرد.
کد خبر: ۹۶۱۵۹۷۶
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، دختر بسیجی که نیاز کشاورزان شهر خود را درک کرد و دست به اختراع زد. یگانه کاظمی صالحی جوان دهه هشتادی فعال و نخبه شهرستان فهرج که با تلاش بی وقفه خود اسمش را جزء مخترعین ثبت کرد.

 

 وی در گفتگو با خبرگزاری بسیج شهرستان فهرج گفت:بنده یگانه کاظمی هستم و متولد اردیبهشت ماه 1384 و که هم اکنون با مجموعه سپاه و بسیج در مسائل علمی و پژوهشی همکاری دارم.

 

کاظمی ضمن بیان انگیزه خود از این طرح،بیان کرد: سال ششم دبستان بودم که طرح جابری را با همکاری دوستانم به دبستان ارائه دادم و همین شد جرقه شروع کار من که علاقه زیادی به ساخت و ساز پیدا کردم.

 

 وی در ادامه عنوان کرد: اهالی محل زندگی ما یعنی شهرستان فهرج بیشتر به شغل کشاورزی مشغول هستند که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند وقتی باهاشون هم صحبت می شدم سعی می کردند با گفتن مشکلاتشان کمی خودشان سبک کنند مشکلی که بینشون مشترک و بزرگترین مشکلشون بود پمپ موتورهاشون بود که به خاطر بستن همزمان راه اب این پمپ ها میسوزند و خسارت زیادی را به کشاورزان می زند این مسئله جرقه ای در ذهن من شد که با ایده از شیر اطمینان آبگرمکن یه دستگاه بسازم و این مشکل روستا را حل کنم هر کاری ممکن است دور نمای سختی داشته باشد اما وقتی شما وارد بطن کار می شوید، بسیار آسان تر از چیزی می باشد که فکرش را می کردید.

 کاظمی در پایان گفت :اگر همه نوجوان ها خودشون را باور داشته باشند و با پشتکار علایقشون رو دنبال کنند قطعا در کارشون موفق خواهند شد.

 گفتنی است که سرکار خانم کاظمی در سال ۱۴۰۲موفق به کسب رتبه دوم استان (محور دست سازه) درطرح جابر بن حیان شده است و تاییدیه اثر ارائه شده در چهارمین جشنواره علمی پژوهشی را درطرح شهید کاظمی آشتیانی درسال ۱۴۰۲ کسب کرده است.

 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار