خبرهای داغ:
معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین؛

مرمت امامزادگان  کلنجین در شهرستان آوج آغاز شد

مرمت امامزادگان  کلنجین در شهرستان آوج آغاز شد
نورانی گفت: در راستای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی مذهبی پروژه ساماندهی و مرمت مجموعه امامزادگان کلنجین در شهرستان آوج آغاز شد. 
کد خبر: ۹۶۱۶۰۵۴
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵

قزوین_ احسان نورانی در گفتگو با بسیج با اشاره به ساماندهی و مرمت مجموعه امامزادگان روستای کلنجین بیان کرد: در ادامه ساماندهی و مرمت سال گذشته  این مجموعه آرامگاهی، مرحله جدید این پروژه تحت نظارت کارشناسان مرمت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و با اختصاص اعتبار ۵ میلیاردریال از محل اعتبارات استانی این اداره‌کل آغاز شد. 

معاون میراث‌فرهنگی قزوین با اشاره به اقدام‌های مرمتی این پروژه ادامه داد: تسهیل و اجرای کف‌سازی محوطه این مجموعه آرامگاهی، اجرای کانال‌های دفع رطوبت و اجرای ناودانی از جمله اقدام‌هایی است که به‌منظور مرمت و حفاظت از این مجموعه انجام می‌شود.  

هفت امامزاده از جمله امامزاده عبدالقهار در این مجموعه قرار دارند که با توجه به معماری بنا قدمت این امامزاده به قرون اولیه اسلامی باز می‌گردد. 

بنای امامزادگان در دل روستا و بر شیب نسبتا تندی قرار دارد و محوطه ای محصور  و دارای بستر سنگی است. بناها از سنگ و آجر ساخته شده و داخل آن با گچ اندود شده است و دیوارها فاقد تزئینات هستند. 

این مجموعه آرامگاهی در تاریخ ۱۳۸۹/۱۱/۱۷ با شماره ۳۰۱۲۴ در فهرست میراث ملی به‌ثبت رسیده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار