خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

بانوی همدانی که با اجاره کارگاه آغاز به کار کرد و امروز صاحب برند است

همدان- برند علومی به همت بانوی همدانی از سال ۱۳۹۹ در حوزه قنادی با اجاره کارگاه شروع به کار کرد و امروز به دنبال تبدیل کارگاه سنتی به صنعتی است.
کد خبر: ۹۶۱۶۱۱۸
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷

بانوی همدانی که با اجاره کارگاه آغاز به کار کرد و امروز صاحب برند است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، طاهره علومی متولد سال ۱۳۴۶ است که کار خود را از سال ۱۳۹۹ در کارگاهی در روستای انصارالامام همدان از صفر شروع کرد.

این کارآفرین همدانی با بیان اینکه از مهرماه سال ۱۳۹۹ در دوران کرونا شروع به کار تولید کردیم، گفت: کارگاه را ما در روستای انصارالامام اجاره کردیم چون در اول کار توان خرید وسایل را نداشتیم و رقم سنگینی می‌شد.

وی با بیان اینکه سال اول کارگاه را راه انداختیم، ابراز کرد: شروع به کار کردیم و در ابتدا خانوادگی کار می‌کردیم و خودم به همراه دو فرزندم شروع کردیم تا جا بیفتیم.

علومی با بیان اینکه درگیر مغازه‌هایی که اجناس بدون بسته‌بندی داشتند، بودیم و همزمان به دنبال کارهای مجوز بسته‌بندی بودیم، گفت: برند ما با اسم علومی است، که چندین دهه است در شهر همدان مشغول به فعالیت در حوزه قنادی است و در حوزه شیرینی‌های سنتی کار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه قدم بعدی ما این بود که این سوغات سنتی همدان را وارد فاز بسته بندی و گردشگری کنیم، گفت: می‌خواستیم با این کار هم به گردشگری استانی کمک شود و هم اینکه از درجه سنتی مغازه‌داری وارد فاز صنعتی و تولید شویم.

این کارآفرین همدانی ابراز کرد: در ابتدای کار در همان سال اول ما برای اینکه بتوانیم هزینه‌های اولیه خود را در بیاوریم مجبور بودیم در همان کارگاه، تولید شیرینی‌های سنتی را داشته باشیم یعنی عرضه مستقیم داشته باشیم تا یک جریان نقدینگی ایجاد کنیم و بتوانیم هدف خود را به ثمر برسانیم.

وی ادامه داد: سال اول که گذشت سال دوم یک مقدار شرایط بهتر شد و کارگاه تغییر کرد و وسایل مورد نیاز را خریداری کردیم؛ اکنون کارگاه به مدت سه سال در محله مزدقینه فعال است و مجوزهای بسته‌بندی و بهره‌برداری را گرفته‌ایم و در حال حاضر یک محصول بسته بندی یعنی کماج همدان را داریم و عرضه می‌کنیم و مجوزِ دو محصول دیگر را نیز درخواست داده‌ایم که در دست بررسی است و منتظر هستیم تا مجوز صادر شود و شروع به تولید محصولات کنیم.

علومی با بیان اینکه هدف ما بحث سوغات همدان و همچنین بحث گردشگری است که مقداری  تقویت شود، گفت: در حال حاضر این سوغات را به تهران می‌فرستیم؛ ما در حد کارگاه هستیم و فعلا صادرات نداریم در آن صورت باید وارد درجه صنعتی شویم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر از کارگاه خانوادگی عبور کرده‌ایم و درکنار دو فرزند پسرم، پنج نفر نیز در کارگاه فعالیت می‌کنند.

این کارآفرین همدانی بیان کرد: ما برای راه‌اندازی این کارگاه نه وام گرفتیم و نه سرمایه داشتیم بلکه از یکی از آشناین پول قرض گرفتیم ومقداری هم پس انداز داشتیم؛ هدف اولیه این بود که بتوانیم در بازار اعتبار کسب کنیم؛ در این مدت توانستم دو وام اشتغالزایی بگیرم و دیگر کارگاه خودش را چرخاند و فروشندگان دیگر اعتماد کردند و مواد اولیه می‌دادند، اوایل کار نسیه می‌دادند دستگاه هم همین طور و به همین نحو راه افتادیم.

خبرنگار: فرزانه کیانپور

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار