خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

روایتی از ثبت اخترع کارآفرین همدانی و عدم حمایت برخی از مسئولین

همدان- کارآفرین همدانی با بیان اینکه محصولات ما اکثرا ثبت اختراع دارند و برای اولین بار است که در کشور اجرا می‌شوند، گفت: متاسفانه از شرکت‌های فناوری و دانش بنیان حمایتی نمی‌شود و بسیار ضعیف است.
کد خبر: ۹۶۱۶۳۷۹
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴

روایتی از ثبت اخترع کارآفرین همدانی و عدم حمایت برخی از مسئولین

صادق زنگنه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه متولد سال ۱۳۶۴ در همدان هستم، اظهار کرد: در حوزه تولید محصولات طبیعی دهان و دندان فعالیت دارم.

وی با بیان اینکه محصولات ما اکثرا ثبت اختراع دارند و برای اولین بار است که در کشور اجرا می‌شوند، افزود: با توجه و بررسی آنها، ما با رفع مشکلات و نواقص آنها محصولاتی طبیعی تولید می‌کنیم.

این کارآفرین همدانی گفت: مقالات مربوط به محصولات شیمیایی و یا شبه گیاهی را مطالعه کردیم و برای هر کدام از محصولات سه تا چهار سال زمان گذاشتیم تا محصول خود را تولید کنیم به طوری که سلامت شخص حفظ شود و موفق شدیم مجوزش را بگیریم و آن را صنعتی‌سازی کنیم و خوشبختانه هیچ کدام از محصولات ما برون‌سپاری نیست.

وی افزود: تمام محصولات و ثبت اختراع تا بحث مقاله‌ها، پایان‌نامه‌ها تا تولید، به بازار ارائه شدند و همه در یک مجموعه انجام شده و تا به حال برون‌سپاری نداشتیم.

زنگنه با بیان اینکه بنده مدیرعامل محصول واحد آرنده شرکت ارمغان بهداشت امین فراز، تولیدکننده محصولات دهان دندان طبیعی هستم، ابراز کرد: اشتغالزایی در تولیدی ما متغیر بوده از ابتدا با یک نفر شروع کردیم بعد در برهه‌ای از زمان به ۵۰ نفر رسیدیم، دوباره بازار اُفت کرد و به ۳۰ نفر رسیدیم و مجدد به ۵۰ نفر رسیدیم و در حال حاضر ۱۵ نفر نیرو داریم.

وی با اشاره به اینکه کار خود را از سال ۱۳۹۵ شروع کردیم، عنوان کرد: از ابتدا با سرمایه شخصی و با ۱۲ میلیون تومان کار را شروع کردیم و تاکنون هیچ اداره‌ای ما را حمایت نکرده، تنها حمایتی که بوده از سوی پارک علم و فناوری و بسیج سازندگی بود به غیر از اینها ما حامی نداشتیم و حتی وام بانکی هم به ما اختصاص داده نمی‌شد حتی با اینکه ما در برنامه میدان رفتیم سال ۱۴۰۰ نفر برتر برنامه میدان شدیم، ۲۰۰ میلیون تومان برای ما وام مصوب شد که در واقع خنده‌دارترین حالت برای یک تولیدی است.

این کارآفرین همدانی بیان کرد: جدیداً با توجه به مثبت بودن ترازهای مالی و فعالیت‌هایی که داشتیم حمایت‌هایی از طرف بسیج سازندگی در بحث تبصره ۱۸ داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مقام‌هایی که داشتیم دوباره در سال۱۴۰۰ کارآفرین برتر استان همدان در برنامه کارآفرینی میدان شدیم؛ محصول ما گواهی ثبت اختراع دارد.

زنگنه گفت: محصولات ما فقط در ایران توزیع می‌شود و متاسفانه از شرکت‌های فناوری و دانش بنیان حمایتی نمی‌شود و بسیار ضعیف است و قوانین برای این شرکت‌ها به صورت ۱۸۰ درجه‌ای اجرا می‌شود یعنی با سختی بسیار تمام در استان همدان قوانین را برای این شرکت‌ها پیاده می‌کنند و شرکت‌ها شکننده هستند، در صورتی که این شرکت‌ها در مرحله‌ای هستند که تازه در حال پیشرفت بوده و حمایت‌هایی که باید انجام شود، ندارند و این جای گلایه دارد. این کارآفرین همدانی ادامه داد: متاسفانه این ذات استان ماست و در استان ما نهادینه شده

وی با بیان اینکه برخلاف استان‌هایی مثل اصفهان، مشهد و یزد و خیلی از استان‌های دیگر آنگونه که باید حمایت وجود داشته باشد، برخی از مسئولین نگاه کاملاً بسته‌ای دارند و این امر شاید برای تولید کننده همانند جهنم باشد و سوال این است که چرا باید اینگونه باشد، گفت: استدلالی که برخی از آنان به ما گفته‌اند، این است که شما که کار می‌کنید دردسر ما زیاد می‌شود و وقتی نباشید ما راحت‌تر هستیم.

خبرنگار: فرزانه کیانپور

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار