از خادمی امام حسین تا بازی در نقش حضرت عباس

بازیگر نقش حضرت عباس در گروه تعزیه شهید آبسالان گفت: من قبلا خادم امام حسین در مسجد الزهرا(س) بودم که با شهادت برادرم در گروه تعزیه شهید آبسالان حضور پیدا کردم تا راه شهید را ادامه دهم.
کد خبر: ۹۶۱۶۱۸۰
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰

مهدی آبسالان مسئول گروه تعزیه، شهید محمود آبسالان در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: گروه تعزیه شهید محمود آبسالان از سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را در مسجد الزهرا(س) شهرستان زاهدان آغاز کرد.


وی با بیان اینکه این راه ادامه دهنده راه شهید محمود آبسالان است، افزود: قبلا برادرم محمود آبسالان مسئول گروه تعزیه بود و بعد از شهادتش نام گروه به نام و اسم او مزین شد.

آبسالان با اشاره به تعزیه امسال گروه، تصریح کرد: حدود پنجاه نفر عضو این گروه هستند و امسال ۵ اجرا داشتیم که من اجرا کننده نقش حضرت عباس(ع) هستم.

وی خاطرنشان کرد: قبل تعزیه خادمی امام حسین(ع) را در مسجد الزهرا(س) میکردم و در گروه تئاتر و تعزیه فعالیتی نداشتم.

آبسالان با بیان هزینه ای که راه اندازی و تهیه لوازم مورد نیاز  گروه تعزیه در برداشته است تاکید کرد : هیچ ارگانی در تامین این هزینه که حدود ۷۰ میلیون تومان صرف شد گروه شهید محمود آبسالان را حمایت نکرده است.

وی اجرای تعزیه را ادامه دادن راه امام حسین علیه‌السلام دانست و اذعان داشت: برادرم شهید محمود آبسالان در این گروه و اجرای تعزیه فعالیت داشت و  بعد از شهادتش، گروه به نام او مسما شد، و هدف من از فعالیت در گروه تعزیه در واقع ادامه دادن راه امام حسین علیه‌السلام و راهی است که برادرم به آن عشق می ورزید ،است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار