در گفتگو با یک کارشناس مذهبی بررسی شد

تاثیر مجالس امام حسین(ع) در کاهش بزه‌های اجتماعی

 حجت الاسلام صانعی، روانشناس و کارشناس مذهبی در حاشیه هیئت حسینی گفت: هر شهر و منطقه‌ای که مردمش با مجالس امام حسین بیشتر مانوس باشند ناهنجاری‌ها و بزه‌های اجتماعی کمتری را شاهد هستیم.
کد خبر: ۹۶۱۶۲۱۶
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از ششتمد، حجت الاسلام صانعی تصریح کرد: شرکت در مجالس امام حسین علیه السلام اجتماع قلوب را به همراه دارد و دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند.

 وی تاکید کرد: با مراجعه به وکلا، قضات و دادگستری‌ها مشخص می‌شود که در ایام عزای امام حسین علیه السلام ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش یافته که این نشان از اثرگذاری این محافل است.

 صانعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترس دشمنان اسلام از مجالس حسینی افزود: اگر این مجالس بر جوانان و نسل جدید اثر نداشت دشمنان هیچگاه عدم حضور جوانان در هیئات عزاداری را تبلیغ نمی‌کردند.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: حضور در این مجالس روح مقاومت و ایستادگی را در جوانان تقویت می‌کند که این خلاف خواست دشمنان است.

 حجت الاسلام صانعی که در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در هیئت روستای کیذقان سخن می‌گفت: با طرح این سوال که چرا پس از گذشت حدود ۱۴۰۰ سال از نهضت عاشورا چرا جوانان و نوجوانان در عزای فرزند پیامبر به سوگ می‌نشینند، اظهار داشت: ظلم ستیزی جوانان جبهه مقاومت و ملت‌های مستضعف و ستمدیده ناشی از روح مقاومت و ایستادگی و ظلم ستیزی مکتب عاشوراست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار