خبرهای داغ:

برگزاری پویش ملی پیشگیری از غرق شدگی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: پویش ملی پیشگیری از غرق شدگی در ایران از یکم الی هفتم مرداد برگزار می‌شود که به صورت جهانی در ۲۵ جولای مصادف با سوم مرداد در سراس
کد خبر: ۹۶۱۶۴۰۵
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲

برگزاری پویش ملی پیشگیری از غرق شدگیمهدی میرزایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در گفتگو با خبرنگار بسیج در شاهرود اظهار کرد: اینجانب ضمن پیوستن به پویش پیشگیری از غرق‌شدگی به کلیه کارکنان دانشگاه توصیه می‌کنم با پیوستن به این پویش در آموزش و مداخلات پیشگیرانه اقدام نمایند تا با یاری خداوند متعال شاهد مرگ تلخ کودکان، نوجوانان و جوانان در اثر غرق‌شدگی نباشیم.
وی افزود: غرق‌شدگی یکی از عوامل مهم فوت به‌خصوص در فصل‌های گرم سال محسوب می‌شود که نه‌تن‌ها قابل‌پیشگیری است، بلکه برای کاهش فوتی‌های ناشی از آن، نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دقیق و فرهنگ‌سازی مناسب است، به طور متوسط، سالانه حدود ۴۰۰ هزار نفر در جهان به علت غرق‌شدگی فوت می‌کنند.
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: مرگ‌های ناشی از این حادثه در رده سومین علت مرگ از آسیب‌های غیرعمدی، بعد از آسیب‌های ترافیکی و سقوط در جهان قرار گرفته است. قابل‌ذکر است متأسفانه ما در حوزه تحت پوشش این دانشگاه در سال‌های گذشته شاهد مرگ کودکان و جوانان در استخر‌های کشاورزی، مخازن ذخیره آب بوده‌ایم.
وی تأکید کرد: ارتقای فرهنگ عمومی در زمینه پیشگیری از غرق‌شدگی بسیار اهمیت دارد و خانواده‌ها باید به هشدار‌ها توجه کنند. در برخی مکان‌ها نوشته شده که شنا در این منطقه ممنوع است و بعد می‌بینیم برخی افراد در همان مکان‌ها در حال شناکردن هستند. وقتی حادثه رخ می‌دهد، افرادی که در محل حضور دارند می‌توانند با حفظ ایمنی و خونسردی ابتدا به فرد کمک کنند. به‌هرحال بعد از حادثه، اولین تماس با اورژانس گرفته می‌شود تا به فرد حادثه‌دیده کمک کند و به طور مثال اقدامات احیا را انجام داده یا فرد را به بیمارستان و مرکز درمانی منتقل کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار