برگزیده بسیج سازندگی/ الگو محوری؛

جوان تبریزی؛ تولید لانولین از پساب پشم‌شویی و حفظ محیط زیست

تبریز- کیانوش نمایان از جوانان نخبه تبریزی و فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی سهند تبریز است که با ابتکاری خلاقانه و استخراج لانولین از پساب پشم‌شویی فصل جدیدی در حفظ محیط زیست گشوده است.
کد خبر: ۹۶۱۶۵۲۰
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ این جوان مخترع با این ابتکار ارزشمند، الگویی نو از کارآفرینی و نوآوری در خدمت محیط زیست ارائه کرده و  نشان داده است که با خلاقیت و پشتکار می‌توان از چالش‌های زیست‌محیطی فرصتی برای خلق ارزش و خدمت به جامعه ساخت.

 کیانوش نمایان با تعهد به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار، در مسیر تحقق اهداف والای علمی و فناورانه کشور گام برمی‌دارد و الهام‌بخش نسل جوانی است که به دنبال ایجاد تغییر در جهان و خلق آینده‌ای روشن برای بشریت هستند.

این جوان دانشمند موفق شد با دستیابی به دانش فنی تولید «لانولین» که پیش ماده اولیه ساخت مواد دارویی و آرایشی، بهداشتی و ... است و سالانه بر اساس نیاز کشور وارد می شود؛ به عنوان فناور برتر کشور معرفی شود.

جوان تبریزی؛ تولید لانولین از پساب پشم‌شویی و حفظ محیط زیست

کیانوش نمایان؛ برنده شصت و دومین سال جایزه البرز نخبگانی 1403، ثبت چهار اختراع، کسب گواهی طرح برگزیده معاونت علمی ریاست جمهوری، کسب گواهی طرح برگزیده زیست فناوران ریاست جمهوری، کسب گواهی طرح برگزیده بسیج سازندگی، کسب گواهی طرح برگزیده دانشگاه علوم پزشکی تبریز و کسب رتبه اول در رشته مقالات پژوهشی را در کارنامه افتخارات خود دارد.

نمایان در گفت و گو با خبرگزاری بسیج  در این خصوص گفت: لانولین ماده‌ای ارزشمند با کاربردهای فراوان در صنایع مختلف از جمله دارویی، آرایشی و بهداشتی به شمار می‌رود. 

وی ادامه داد: در فرآیند استخراج لانولین، پساب پشم‌شویی به طور کامل تصفیه و آب تصفیه شده به چرخه کشاورزی یا کارخانجات بازگردانده می‌شود که در واقع به حفظ منابع آبی کشور و جلوگیری از آلودگی محیط زیست کمک شایانی می‌کند.

این جوان نخبه تبریزی اضافه می کند: استخراج لانولین، فواید اقتصادی قابل توجهی نیز به همراه دارد چراکه با تولید این ماده ارزشمند، وابستگی کشور به واردات کاهش داده و زمینه اشتغال‌زایی برای افراد جویای کار فراهم می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار