نویسنده بسیجی:

خانواده مهمترین انگیزه و مشوق در عرصه‌های اجتماعی است

نویسنده بسیجی فارغ التحصیل رشته روانشناسی کودکان استثنایی، ۷ سال است که در آموزش و پرورش کودکان استثنایی در خدمت عزیزان کم توان ذهنی فعالیت می‌کنم و طی این سال‌ها سه کتاب را به چاپ رساندم.
کد خبر: ۹۶۱۶۵۷۰
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴

نعیمه عظیمی نویسنده کرجی ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد علیه‌السلام در گفتگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج از البرز، از زمان شروع فعالیت در نویسندگی، گفت: حقیقتا علاقه من به دوران کودکی برمی‌گردد و یکی از مشوقان اصلی من پدرم بود. 
خانواده مهمترین انگیزه و مشوق در عرصه‌های اجتماعی است
وی افزود: من و خواهرم وقتی که امتحانات پایان سال تحصیلی رو به اتمام بود، لحظه شماری می‌کردیم که کارنامه را بگیریم و به عنوان جایزه پدرم ما را به یکی از کتاب فروشی‌های شهر ببرد و برای ما چند کتاب می‌گرفت و این یکی از بهترین خاطرات دوران کودکی ام است که از همان زمان به کتاب و کتاب خوانی علاقه پیدا کردم و بعد در سنین بالاتر علاقه ام بیشتر شد.

عظیمی ادامه داد: در دوران دبیرستان علیرغم اینکه نگرش چندان مثبتی به رشته ادبیات و علوم انسانی وجود نداشت، اما من به خاطر علاقه شخصی ام در دانشگاه رشته روانشناسی را انتخاب کردم، تا اینکه تصمیم گرفتم در این سال‌های اخیر کتاب‌هایم را به چاپ برسانم.

وی با بیان اینکه از چه زمانی نویسندگی را به طور جدی شروع کرد، افزود: از زمانی که یکی از اساتید ما در دانشگاه علامه طباطبایی به نام جانباز شهید دکتر محمود رفیعی که استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی بود، کلاس‌هایی تحت عنوان ادبیات انتظار در دانشگاه برگزار کرد و ما شرکت کردیم و جزوات را یادداشت کرده و متاسفانه سال ۹۲ از فیض حضورشان محروم شدیم.

این نویسنده اذعان داشت: خود من انگیزه پیدا کردم جزواتی که به صورت دست نوشته داشتم، آن‌ها را به چاپ برسانم و این استارت و علاقه به نوشتن از آن زمان آغاز شد.

وی گفت: طبیعتا هر فردی به هر موفقیتی که می‌رسد، نقش خانواده در آن موفقیت قابل کتمان نیست، خانواده من هم در این زمینه مشوق من بودند.

عظیمی تصریح کرد: بهترین خاطره ام همان دوران پس از شهادت استاد است که جزوات و یادداشت برداری‌ها را تایپ می‌کردم و با تمام جملات خاطرات زنده می‌شد و اشک می‌ریختم و با آن‌ها زندگی می‌کردم و بدترین خاطره ام، یکی از کتاب‌هایی که به عنوان اولین کتاب به چاپ رسوندم، حاصل پایان نامه کارشناسی ارشدم است که واقعا پر از سختی‌ها و فراز و نشیب‌های زیادی بود، قطعا دوستانی که این تجربه را دارند، می‌دانند که چه پروسه سختی است.

وی در قالب‌هایی که می‌نویسد و چرا این قالب را انتخاب کرده است، توضیح می‌دهد: اولین کتاب در دو جلد است که این کتاب در سطح دانشگاهی است یعنی قابلیت تدریس در دانشگاه را دارد و موضوع آن در مورد نوجوانان و بزهکاری، کتاب دومم، کتاب کمک آموزشی است برای کودکان کم توان ذهنی اند، متاسفانه ما الان شاهد هستیم که تمام امکانات و تجهیزات و کتاب‌های کمک درسی برای کودکان مدارس عادی است.

این نویسنده ادامه داد: متاسفانه برای افراد کم توان ذهنی کاری انجام نگرفته و در این زمینه و این انگیزه‌ای شد که با کمک همکارم که یکی از نویسندگان این کتاب هستند، همین جا از تلاش‌ها و زحماتشون قدردانی می‌کنم، توانستیم باهم عنوان اولین کتاب کمک درسی برای این بچه‌ها را آغاز کنیم، بتوانیم کتاب‌های دیگری را نیز تالیف کنیم.

عظیمی خالق مجموعه کتاب از کجا تا ناکجا، در مورد آثار نویسندگانی که بیشتر مطالعه می‌کند و علاقه دارد در ادامه گفت: حیطه علاقمندی ام زیاد است و به کتب شهید مطهری خیلی علاقه و کتاب‌های صافی گلپایگانی در حوزه مهدویت هم مطالعه می‌کنم و در اجماع به کتاب‌هایی در حیطه مهدویت و اخلاق و عرفان علاقه دارم و کتاب‌های روانشناسی و کتاب‌های شهدایی و حتی نجوم مطالعه می‌کنم.

به نظر وی نویسندگی قابل یادگرفتن است یا ذاتی، بیان داشت: قطعا انسان دارای توانایی‌ها و استعداد‌هایی است که بالقوه است و حتما باید بالفعل شود، با استفاده از آموزش و این استعداد بالقوه زمانی به منصه ظهور می‌رسد، قطعا در نویسندگی هم ابتدای امر فرد باید این استعداد ذاتی را داشته باشد، اما بیشتر این آموزش است که می‌تواند تعیین کننده باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار