امام جمعه چهارباغ:

حضور مردم در نماز جمعه، پشتوانه‌ی این نهاد مقدس است

امام جمعه چهارباغ گفت: حضور باشکوه مردم در نماز جمعه، پشتوانه‌ی نهاد مقدس جمعه است، مسئولین هم در قالب مردم، پشتوانه نماز جمعه هستند.
کد خبر: ۹۶۱۶۵۷۴
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی امام جمعه چهارباغ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: امروز مصادف است با سالگرد اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی، این مناسبت را به امام جمعه تهران، مقام معظم رهبری، امام جمعه استان البرز و همه‌ی ائمه جمعه تبریک عرض می‌کنم و از علما و ائمه جماعات به سبب تشویق مردم جهت حضور در نماز جمعه و از مسئولین اجرایی شهرستان و مردم در ارتقاء جایگاه این نهاد مقدس تشکر می‌کنم.
حضور مردم در نماز جمعه، پشتوانه‌ی این نهاد مقدس است
وی افزود: حضور باشکوه مردم در نماز جمعه، پشتوانه‌ی نهاد مقدس جمعه است، مسئولین هم در قالب مردم، پشتوانه نماز جمعه هستند.

امام جمعه چهارباغ به کارنامه درخشان روحانیت در رهبری جامعه اشاره کرد و افزود: حضور مردم در صحنه‌های مختلف دفاع از کشور، حفظ آرمان‌ها و بالا نگه داشتن نظام شیعه در کارنامه درخشان روحانیت موثر بوده است و نباید نقش مردم را کمرنگ ببینیم.

وی به وظایف ائمه جمعه با نگاه به نقش مردم اشاره کرد و اظهار داشت: امام جمعه‌ای که همراه مسئولین و در کنار مردم است باید مردمی باشد، گوش شنوای مشکلات مردم علی‌الخصوص قشر مستضعف باشد، از اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی به دور باشد، در کاهش آسیب‌های اجتماعی، نقش‌آفرینی کند، امام جمعه مجری برنامه‌ها نیست بلکه مسئول قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت است، لباس امام جمعه، لباس خدمت و مسئولیت پذیری است و به همین سبب، مردم به این لباس احترام می‌گذارند.

حجت‌الاسلام دربانی ادامه داد: خطبه‌های نماز جمعه باید روشنگر و بصیرت افزا باشد و به شبهات روز، پاسخ دهد، امام جمعه باید بستر مذهبی و فرهنگی را با توجه به دو نکته یعنی مساجد و جوانان تقویت کند، تقویت مساجد و حضور پررنگ جوانان، الگوی ائمه جمعه در سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: کسی که توسط مردم انتخاب می‌شود، اگر تنفیذ نشود، مشروعیت ندارد و اجرا و تسلط او ظالمانه است، ولی فقیه، شئون اجرایی خود را به رئیس جمهوری که از آراء و مقبولیت مردمی برخوردار است، تنفیذ می‌کند و این امر، یعنی تلفیق بین انتخاب مردم و انتصاب ولی، در طول تاریخ در نوع خود بی‌بدیل است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار