خبرهای داغ:

رئیس جمهور منتخب از انتصابات رفاقتی بپرهیزد

امام جمعه اصفهان گفت:امروز ضرورت دارد دولت منتخب از انتصاب رفاقتی بپرهیزد و افرادی را انتخاب کند که متدین، انقلابی، اهل خدمت و متناسب با معیارهای رهبر انقلاب هستند.
کد خبر: ۹۶۱۶۷۰۶
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت‌الله یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه بسیاری از دشمنان تلاش داشتند انتخابات ایران را با اختلال مواجه کنند اما ظرف 50 روز انتخابات ریاست جمهوری ایران در کمال آرامش و بدون هیچ مشکلی برگزار شد، اظهار داشت: امروز ضرورت دارد دولت منتخب از انتصاب رفاقتی بپرهیزد و افرادی را انتخاب کند که متدین، انقلابی، اهل خدمت و متناسب با معیارهای رهبر انقلاب هستند.

وی در ادامه به تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ اشاره کرد و افزود: آلمان یکی از مدعیان حقوق بشر و دموکراسی در دنیاست اما امروز به خاطر ترس از گسترش اسلام در کشورشان دست به این حرکت ناشایست زدند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، یادآور شد: اخیرا نتانیاهو در کنگره آمریکا سخنرانی کرده که مورد استقبال نمایندگان آمریکا قرار گرفت، نمایندگان آمریکا از جنایتکاری که ده‌ها هزار کودک را به شهادت رسانده، استقبال کردند؛ جنایتکاری که چندین هزار کودک را به شهادت رسانده است، این روزها شاهد آغاز مقدمات انتخابات آمریکا هستیم کاندیداها یکدیگر را تخریب می‌کنند.

بیشتر بخوانید

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرا رسیدن سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب در سال 58 اولین نماز جمعه با دستور امام (ره) برگزار شد و امروز شاهد برگزاری نماز جمعه در همه مراکز شهرهای ایران هستیم و این مهم بسیار حائز است چرا که در اسلام نماز جمعه جایگاه بالایی دارد و بیش از 200 روایت در خصوص سفارش به برگزاری نماز جمعه داریم، بسیاری از مراجع تقلید معتقدند اگر در محلی نماز جمعه برگزار شد، واجب است که  کسانی که در نزدیکی این محل قرار دارند، در آن شرکت کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در ادامه خطبه‌هایش به مراقبت‌های مؤمنان از خود اشاره کرد و گفت: امیرالمؤمنین (ع) درباره مراقبت مؤمنان نسبت به کنترل زبان خود می‌فرمایند انسان با حرف زدن می‌تواند در روز قیامت نورانی یا سیاه چهره شود، بنابراین کنترل زبان و کلام بسیار اهمیت بالایی دارد، در این راستا باید توجه داشت که دروغ گفتن ناشی از مراقبت نکردن از کلام است، متأسفانه امروز شاهد گسترش و نشر دروغ‌ها در فضای مجازی هستیم.

وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند ضرورت دارد شیعیان از دورویی در کلام پرهیز کنند، زیرا زبان نسبت به صاحب خود چموش است و ضرورت دارد نسبت به آنان کنترل داشت در این راستا باید توجه داشت که حتی تقوا بدون کنترل زبان مورد پذیرش نیست‌. پیامبر (ص) فرمودند مؤمنان کسانی هستند که پیش از سخن گفتن نسبت به کلام خود تدبر می‌کنند، زیرا ایمان درست از آن کسانی است که قلب و زبانشان در مسیر ایمان باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار