آغاز پروژه سامان‌دهی موزه زنده سفال کلپورگان با اعتبار ۱۵میلیاردی میراث‌فرهنگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۱۵میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تکمیل و سامان‌دهی موزه زنده سفال کلپورگان در شهرستان سراوان اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۶۱۶۷۸۰
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمدهادی طهرانی مقدم اظهار کرد: سفال کلپورگان به عنوان موزه زنده سفال دنیا شناخته می‌شود که در گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته بود اما با سلسله بازدیدهای میدانی دوره‌ای و پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شد تا این موزه ارزشمند تکمیل و بهسازی شود. 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: به همین منظور از محل اعتبارات ملی مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که نگاه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد اختصاص یافت و از امروز نیز اجرای پروژه به پیمانکار واگذار شده است. 

 

او ضمن تشکر از همراهی مسئولین شهرستانی به ویژه فرماندار سراوان ادامه داد: با توجه به تامین اعتبار لازم برای تکمیل و سامان‌دهی غرفه‌های صنایع‌دستی این موزه از سوی وزارتخانه، اداره کل میراث‌فرهنگی و فرمانداری سراوان نیز به طور کامل بر حسن اجرای این پروژه نظارت می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این موزه را به جایگاه واقعی خود برسانیم. 

 

به گفته طهرانی مقدم، بر اساس طرح پیش.بینی شده قرار است ۹ غرفه ویژه صنایع‌دستی نیز در این موزه دایر شود و در اختیار فعالان حوزه صنایع‌دستی و سفال شهرستان قرار گیرد تا در راستای تولید و معرفی این هنر اصیل مردم در استان سیستان وبلوچستان فعالیت کنند. 

 

او تصریح کرد: استقرار برج نوری، کف‌سازی و مرمت جداره موزه سفال کلپورگان نیز از دیگر اقداماتی محسوب می‌شود که در این محل اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار