همزمان با ماه محرم برگزار می شود؛

قرائت دعای روح بخش ادعیه در شهر پردنجان

قرائت دعای روح بخش ادعیه در شهر پردنجان
همزمان با ماه محرم، مراسم پرقیض دعا، مناجات و قرائت زیارت عاشورا با حضور دلدادگان ولی‌الله‌الاعظم ارواحنافداه همراه با غذای نذی پذیرایی در شهر پردنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۶۱۶۸۶۲
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛فرمانده پایگاه امام خمینی (ره)با اشاره بر فضیلت، آثار و برکات خواندن ادعیه  بویژه دعای ندبه افزود:دعای ندبه از آثار و برکات فراوانی برخوردار است. آثاری که هم سلامت روح و روانِ شخص خواننده ی دعا را در پی خواهد داشت و هم برای جلب توجه حضرت مهدی علیه السلام و سلامتیِ آن حضرت آثار مثبتی بر جای خواهد گذاشت. یکی از این آثار و برکات، بذل محبت حضرت حجه بن الحسن ارواحنافداه نسبت به ما شیعیان و منتظران است

وی افزود:خواندن این دعا، با توجه به عبارات استغاثه گونه ی آن، باعث افزایش و عمیق تر شدنِ ارتباط قلبی و روحی ما با منجی عالم بشریت می شود و علاوه بر همه ی اینها، دعا برای فرج و سلامتی آن امامِ غایب از نظر، به رفع بلایا و مخاطراتِ مردم منجر خواهد شد.

فرمانده پایگاه بسیج امام خمینی(ره)، تجدید عهد و میثاق با بقیه الله  علیه السلام را یکی از برکات دعای ندبه دانست و بیان کرد: صدرالاسلام همدانی در کتاب خود، تکالیف الآنام درباره ی فضیلت دعای ندبه گفته است: هرگاه این دعا، در جایی با اخلاص و حضور قلب و نیز توجه به مضامین عالی آن و با معرفت کامل خوانده شود، نه تنها باعث عنایت و توجه خاص امام زمان عجل الله تعالی فرجه به آن مکان می شود بلکه باعث حضور حضرت در محل قرائت آن دعا هم می گردد همانگونه که بسیاری از اولیا و عارفان، به وسیله خواندن دعای ندبه با حضرت مهدی علیه السلام ملاقات داشته اند.

وی، در پایان خاطر نشان کرد: جمعه، متعلق به آقا امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف است. روزی که در روایات، هم ردیف اعیاد بزرگ عنوان شده است. در این روز متبرک به نام مبارک مهدی علیه السلام ، در اجتماعات و مجالس دعای ندبه چشم انتظار حضور عاشقانه و گرمتان هستیم تا شکوه انتظار و جلالت منتظران واقعی بقیه الله را به پیشگاه حضرتش هدیه کنیم. قطعا تداوم بخشیدن به خواندن این دعا و خالصانه و خاضعانه خواندن آن باعث می شود تا بتوانیم از آثار و برکات دعای ندبه بهره مند شویم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار