خبرهای داغ:
مثبت سوژه|

از اشتغالزایی تا رفع محرومیت از روستا، در سایه روحیه و تفکر بسیجی

رحمان الهی، فرمانده پایگاه مقاومت روستای دولت آباد از توابع بخش ماژان شهرستان خوسف است که توانسته با همت والا و روحیه بسیجی گامی بلند در جهت اشتغال زایی در سطح روستا بردارد و با ایجاد کسب و کارهایی از قبیل تولید و فروش نهاده های دامی، گاوداری، فرآوری محصولات لبنی و‌... چرخه تولید محصولات دامی را در روستا تکمیل نماید.
کد خبر: ۹۶۱۶۸۸۴
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱

رحمان الهی، فرمانده پایگاه مقاومت امام رضا علیه السلام روستای دولت آباد بخش ماژان شهرستان خوسف توانسته با همت و روحیه بسیجی و نیز با بهره گیری از تسهیلات حمایتی بلند مدت و کم بهره بسیج، چرخه تولید محصولات دامی را تکمیل نموده و برای چندین نفر در سطح روستا شغل ایجاد نماید.

الهی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: با توجه به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و لزوم مشارکت مردم در اقتصاد، تصمیم گرفتم که وارد عرصه اشتغالزایی شوم تا بتوانم قدمی کوچک در جهت خودکفایی روستا و ایجاد شغل برای جوانان این روستای محروم بردارم.

وی در ادامه ضمن تاکید بر وجود ظرفیت های گسترده ای که از نظر توسعه صنعت دامداری و فرآوری محصولات دامی در سطح روستا وجود دارد، گفت: با استفاده از تسهیلات حمایتی دراز مدت و کم بهره بسیج، یک گاوداری ده راسی راه اندازی نمودم که روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلو شیر از این کارگاه به دست می آید.

وی اضافه کرد: به منظور کمک به معیشت هم روستاییان و تکمیل چرخه تولید محصولات دامی، اقدام به تشکیل تعاونی دامداری کشاورزی نمودیم که از یک سو در قالب این تعاونی، شیر تولیدی دامداران خریداری شده و در کارگاه فرآوری محصولات لبنی تبدیل به فرآورده های لبنی دارای ارزش افزوده شده و از سوی دیگر نیاز دامداران به نهاده های دامی نیز با راه اندازی کارگاه تولید و فروش نهاده های دامی برطرف می گردد.

این کارآفرین بسیجی در ادامه بیان کرد: در مجموع مشاغلی که راه اندازی نموده ام تعداد ۵ نفر به صورت مستقیم و ۴ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند که در صورت حمایت، با توسعه کارگاه فراوری محصولات لبنی برای افراد بیشتری شغل ایجاد خواهد شد.

 

گفتنی است این بسیجی کارآفرین علاوه بر راه اندازی کارگاه تولید و عرضه نهاده های دامی، گاوداری شیری و کارگاه فرآوری محصولات لبنی؛ در زمینه هایی همچون جوجه کشی، کشاورزی الگو محور‌، مصالح ساختمانی نیز فعالیت نموده و از این طریق نقش بسیار چشمگیری در تامین نیاز های روستاییان و رفع محرومیت منطقه ایفا می نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار