خبرهای داغ:
زندوکیلی:

یکی از دغدغه‌های ما برقراری ارتباط بین کارآفرینی و اشتغال است

همدان-مشاور توسعه کارآفرینی و عضو هیئت امنای کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی کشور گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم ما ارتباط برقرار کردن بین کارآفرینی و اشتغال است.
کد خبر: ۹۶۱۶۹۵۷
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی زندوکیلی در همایش مجمع خیرین اشتغال و کارآفرین استان همدان که با حضور کارآفرینان و مسئولین استانی و کشوری در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا برگزار شد، با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم ما ارتباط برقرار کردن بین کارآفرینی و اشتغال است، اظهار کرد: یکی از تبعات کارآفرینی اشتغالزایی است.

وی افزود: یکی از اهدافی که در مجمع خیرین اشتغال وجود دارد ایجاد زنجیره ارزش است و فعالیتش بسیار زیاد است به واسطه اینکه شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ کارآفرینی را ایجاد می‌کنند و افراد و اشخاص حقیقی و مشاغل خرد، کوچک و متوسط بالاخره در سطوح خردتر اشتغال ایجاد می‌کنند و ارتباط بین این دو می‌تواند در نهایت منجر به رشد اشتغال شود.

مشاور توسعه کارآفرینی و عضو هیئت امنای کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی کشور با تأکید بر تشکیل زنجیره ارزش گفت: گفتمان اشتغال و کارآفرینی در دولت جدید زنجیره ارزش خواهد بود.

*مجمع خیرین اشتغال حلقه گمشده ارتباط بین اشتغال، جامعه و کارآفرین

مدیرعامل مجمع خیرین اشتغال و کارآفرین استان همدان نیز با بیان اینکه علت تشکیل این مجمع در ابتدا این بود که یک حلقه گمشده ارتباط بین اشتغال، جامعه و کارآفرین وجود داشت و اجازه این ارتباط داده نمی‌شد، افزود: در کف میدان و در فضای تبدیل شدن این فرایند به یک شغلی که بتواند یک جامعه را به حرکت درآورد نبود و این مجمع شکل گرفت که مجموعه‌های مختلفی از جمله سمن‌ها، کارگروه‌ها، هیئت‌ها و بسیج آمدند و کمک کردند این کار به ثمر برسد.

صادق نظری با اشاره به اینکه در فضاهای مختلف کار کردیم و نقطه اشتراک حل و برون رفت از این موضوع، اشتغال است، گفت: اهداف مجمع کمک به اشتغال پایدار نیازمندان، کمک به رفع موانع تولید مشاغل تولید و ایجاد زنجیره ارزش در تولید نسبی همدان که در دستور کار قرار گرفت، کمک به افزایش تولید و توسعه بازار و همکاری خیرین و همه دستگاه‌های حاکمیتی و افزایش دانش، مهارت و فرهنگ کسب و کار در بین نیازمندان است.

وی با اشاره به کمیته‌ها نیز بیان کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته آموزش و فرهنگسازی، کمیته توسعه بازار و زنجیره ارزش تولید، کمیته تسهیلات مالی و ضمانت، کمیته توسعه مشاغل خانگی، کمیته مشارکت و کمیته رفع موانع تولید و قوانین و مقررات کار است.

مدیرعامل مجمع خیرین اشتغال و کارآفرین استان همدان خاطرنشان کرد: تقریبا تمام موضوعاتی که به کار مرتبط هستند در نظر گرفته شده و برای آن راهکار در نظر گرفته شده و با مدیران کل و مسئولین و سازمان ها جلسه گذاشته شده و همه چیز فراهم است برای یک قدم بزرگ که بتوانیم در استان همدان یک کار اثرگذار و ماندگار شکل دهیم.

*۸۲ درصد گیاهان دارویی کشور متعلق به استان همدان است

یکی از کارآفرینان نمونه کشوری نیز با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال باید استقلال ذهنی داشته باشیم و اهل مشورت باشیم، اظهار کرد: استان همدان تاریخ خیلی خوبی دارد.

علیرضا یونچی خطاب به کارآفرینان و جوانان گفت: ایراد و چالش ایجاد کنید و راهکار بگویید و قدر داشته‌های خود را بدانید.

وی تاکید کرد: آمایش سرزمینی استان خود را از جهاد کشاورزی بگیرید؛ ۸۲ درصد گیاهان دارویی کشور متعلق به استان همدان است؛ از استان خود و طبیعت خود مطالبه‌گری کنید.

این کارآفرین نمونه کشوری با بیان اینکه می‌توانید در همدان چیپس کشک را به عنوان سوغات تهیه کنید، خاطرنشان کرد: فرش همدان بعد از فرش بیجار پاخورترین‌پشم فرش دنیا را داشت.

وی عنوان کرد: از امکانات استانی خود بهترین استفاده را کنید؛ استان همدان ۱۲ نوع حلوا دارد اینها را جمع کنید اشتغالزایی کنید.

یونچی خطاب به حاضران گفت: شما که بهترین سیر را در همدان دارید پتروشیمی سیر راه بیندازید؛ هر کس باید بتواند هدیه و سوغاتی را زیاد کند به شرط آموزش به دیگران.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار