خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

طلبه همدانی که هم مبلغ دین و هم کارآفرین است

همدان-وقتی لباس طلبگی را در می آورد و مشغول کار می‌شود هیچ به ذهنت خطور نمی‌کند که او یک روحانی و امام جماعت است.
کد خبر: ۹۶۱۷۰۷۸
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷
طلبه همدانی که هم مبلغ دین و هم کارآفرین است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امروز روایت همراهی و همکلامی با یک روحانی خاص را داشتیم؛ رسول خزائی امام جماعت ظهرهای روستای انصار الامام و عصرهای روستای شورین همدان است، طلبه سطح سه حوزه علمیه بوده و تخصص تفسیر را دنبال کرده، در اتاق اصناف برای بازاریان مکاسب و اصول فقه می‌گوید و پیش نماز دو رستا است، اما هیچ کدام از اینها او را ویژه و خاص نمی کند، جلوه جالب شخصیت او در بعدی دیگر و در ساحت تولید و کار آفرینی است.

وی گفت: بعد از ملبس شدنش برای تبلیغ به روستای طویلان رفته و مهمان خانه مردی روستایی به نام حاج یدالله شده بود، وقتی پسر حاج ید الله را می‌بیند که با وجود مدرک فوق لیسانس بیکار است، بسیار ناراحت می‌شود و به این فکر می‌افتد که راهی برای ایجاد اشتغال جوانان ایجاد کند.

خزایی با بیان اینکه مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری تصمیم گرفتم برای جوانان کاری کنم و نانی بر سر سفره آنها بیاورم، گفت: بعد از پرس و جو به سراغ حدود 10 شغل رفتم و در نهایت به تولیدی کفش رسیدم.

وی عنوان کرد: سال 96 بود که دانشجویی اهل شورین به من گفت در روستای ما تولید کنندگان کفش هستند، به شورین آمدم پس از پرس و جو فهمیدم 25 میلیون تومان سرمایه برای تاسیس تولیدی و خرید لوازم نیاز است در حالی که من هیچ پولی نداشتم، بنابراین سراغ فروش طلاهای همسرم رفتم  و با این پول چندین ابزار کهنه کفاشی خریداری و شروع به کار کردم.

حالا کارگاه تولید کفش او سال‌ها است که فعالیت می‌کند و ۱۰ نفر را نیز صاحب شغل کرده، کفش‌های تولیدی او در بازار تهران به فروش می‌رود و وقتی در حال کار کردن است و لباس روحانیت را درآورده هیچ به فکرت خطور نمی‌کند که این همان حاج آقا خزایی است که ۷۲ زوج را بهم رسانده و روضه خوان و خطیب مجلس اهل بیت(ع) است.

وی توصیه‌اش به جوانان این است که ناامید نشوند و نگویند نمی‌توانیم.

خزایی صحبت‌هایش را با این نقل قول از رهبری به پایان می‌برد که مردم اگر آنقدر که به قرمز و آبی و رئال و بارسا اهمیت می‌دهند به اقتصاد اهمیت می‌دادند مشکلات کشور ما حل می‌شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار