فرماندار تاکستان؛ 

گردهمایی بزرگ اربعین، هویت مهم شیعه است 

گردهمایی بزرگ اربعین، هویت مهم شیعه است 
حسینی گفت: گردهمایی عظیم اربعین حسینی هویت مهمی برای شیعیان به شمار می‌رود که باید از این فرصت معنوی در موکب ها با خدمتگزاری به زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) به درستی استفاده کرد.
کد خبر: ۹۶۱۷۵۰۲
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱

قزوین_ به گزارش بسیج، جلسه ستاد هماهنگی اربعین در سالن جلسات فرمانداری شهرستان تاکستان برگزار شد.

این جلسه به ریاست فرماندار تاکستان و با حضور باقری معاونت امنیتی،سیاسی و اجتماعی فرمانداری تاکستان، خورشیدی و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی و مسئولین موکبهای اربعین شهرستان تاکستان تشکیل و مسائل و مشکلات مطرح و تصمیمات لازم جهت رفع مشکلات اتخاذ گردید.

سید جمال الدین حسینی فرماندار شهرستان تاکستان در این جلسه با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین، بزرگ‌ترین اجتماع بشری است، آن را به منزله نمایش قدرت نظام جمهوری اسلامی در منطقه دانست که با مدیریت امنیتی درست در سال‌های گذشته، بدون مشکل برگزار شده است، گفت: از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری باشکوه مراسم اربعین استفاده شود. وظیفه ما به‌عنوان مسئول و متولی در ستاد اربعین شهرستان این است که مشکلات و موانع موجود را رفع نموده و مسیر را برای خدمتگزاران و زائران حسینی هموار و تسهیل سازیم.

حسینی خاطرنشان کرد: هرساله جمع کثیری از مردم ولایتمدار ایران اسلامی به عشق سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت (می‌کنند که در این راستا ستاد اربعین شهرستان تاکستان نیز باید به نوبه خود با بسیج امکانات و کمک های مردمی خدمات مطلوبی را به زائرین ارائه نماید.

فرماندار تاکستان بر پشتیبانی و حمایت بی‌دریغ تمامی دستگاه‌ها از مواکب در مسیر پیاده‌روی اربعین تاکید کرد و خواستار هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و متولیان امر گردید.

وی در ادامه افزود: اربعین حسینی(ع)  به عنوان یک رویداد برجسته فرهنگی که در کانون توجهات مسلمانان و حتی جهانیان قرار دارد گردهمایی عظیم اربعین حسینی هویت مهمی برای شیعیان به شمار می‌رود که باید از این فرصت معنوی در موکب ها با خدمتگزاری به زائرین ابا عبدالله الحسین علیه السلام به درستی استفاده کرد.

حسینی با بیان اینکه دشمنان همواره  تلاش کرده اند راهپیمایی بزرگ اربعین را کمرنگ جلوه دهند، اما سالانه عاشقان بیشتری از اقصی نقاط جهان در این تجمع عظیم شیعه گرد هم می‌آیند و در این مراسم معنوی سختی راه را به جان خریده و با تمام وجود خود در این مراسم حضور می‌یابند.

 این مسئول با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی، به ضرورت هم افزایی دستگاه های اجرایی برای برگزاری با شکوه این آئین تاکید کرد و گفت :همانند سال های گذشته با یاری و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، خدمت رسانی به زائران با نهایت کمیت و کیفیت انجام خواهد شد.

 وی تصریح کرد: خادمی زوار اربعین حسینی افتخار بزرگی است که برکات معنوی بی پایانی دارد و باید کاری کنیم که مردم راحت تر و با مشکلات کمتری در این مراسم شرکت کنند و خدمت مطلوب تر به زائران ارائه گردد و موجبات آسایش زائران در این مسیر فراهم گردد.

محمد خورشیدی، دبیر ستاد اربعین استان قزوین نیز در این جلسه به لزوم توجه به موضوع و بستر سازی مناسب برای تسهیل انجام مراسم اربعین و اهتمام، همکاری و هماهنگی تمام ادارات و نهادهای شهرستان در راستای برگزاری هر چه ارائه هرچه بهتر خدمات به زائرین اربعین  را یادآور شد.

وی افزود: دولت و مجموعه حاکمیت تسهیل گر مجموعه بزرگ مردمی اربعین است و این رویداد عظیم باید به بهترین نحو صورت پذیرد.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین بیان کرد: اربعین حماسه ای از بیان عشق و محبت به ساحت پرنور اهل بیت به ویژه امام حسین (ع) است و تا زمانی که پرچم امام حسین (ع) در این کشور به اهتزاز در می آید نقشه ها و توطئه های دشمنان به هدف مطلوب اصابت نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: مجموعه های حاکمیتی در اربعین پای کار هستند و اربعین را بستری برای ارتقاء فرهنگ و معنویت در جامعه تلقی می کنند و از هیچ کمکی به  موکبها در راستای خدمتگزاری به مردم دریغ نمی کنند.

گفتنی است؛ ۶۸ موکب از استان قزوین در اربعین امام حسین علیه السلام به زائرین خدمت رسانی می نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار