روز جنگلبان در خلخال گرامی داشته شد

نهم مرداد ماه سالروز جهانی جنگلبان با برگزاری برنامه‌ها و آیین‌های مختلفی در شهرستان خلخال گرامی داشته شد.
کد خبر: ۹۶۱۷۶۱۰
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹

روز جنگلبان در خلخال گرامی داشته شد

به گزارش خبرنگار بسیج، به همین مناسبت و در مراسمی که روز سه شنبه با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل و همچنین فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی خلخال برگزار شد، از محمد آذری به عنوان جنگلبان نمونه استان اردبیل و عبدالله جعفرزاده و محمد بابایی از ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال تجلیل و نیز با اهدای کارت جنگلبان افتخاری و لوح سپاس به بهرام نقی‌زاده و سیدمصطفی مرادخانی خبرنگاران خلخالی که در دستگیری غارتگران منابع طبیعی روستای کهران با اداره منابع طبیعی همکاری داشتند، تجلیل شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل در این مراسم مشکلات امروزی آب و هوایی کشور از جمله افزایش دما را ناشی از دخالت انسان در طبیعت ، دست درازی به منابع طبیعی و از بین رفتن فضای سبز اعلام کرد.

محمود قلی‌زاده اظهار داشت: همانطور که دبیرکل سازمان ملل در روزهای اخیر هشدار داده، در صورت ادامه این روند و دخالت‌های انسانی در چرخه طبیعت در آینده نه چندان دور جامعه بشری دچار بحران شدید حیات و ادامه زندگی خواهد شد.

فرماندار خلخال نیز در این مراسم با گرامیداشت روز جهانی جنگلبان از تلاش جنگلبانان این شهرستان در حفاظت و حراست شبانه روزی از جنگل‌ها و مراتع منطقه تقدیر کرد.

سید جواد یحیی‌زاده گفت: ۸۵ درصد از سطح جنگل‌های استان اردبیل در خلخال واقع شده و با توجه به اهمیت حفظ و حراست از منابع ملی و این موهبت الهی، اهمیت کار و تلاش جنگلبانان و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان را دوچندان کرده است.

همچنین به مناسبت گرامیداشت سالروز جهانی جنگلبان و در مراسمی که به همت شهرداری و با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال و با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد نام یکی از بلوارهای شهر خلخال به نام بلوار جنگلبانان مزین و تابلوی این بلوار نصب شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار