مهارت آموزی سربازان در پادگان‌ها الزامی است

زنجان- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: آموزش سربازها در پادگان در رشته های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی به صورت فعال انجام می‌شود وشرکت در یک رشته مهارتی متناسب با مدرک و علاقه سربازان الزامی است.
کد خبر: ۹۶۱۷۷۳۰
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

مهارت آموزی سربازان در پادگان‌ها الزامی است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان،محمدرضا انصاری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای وظیفه تعیلم و تربیت نیروی ماهر و نیمه ماهر است.

وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی موضوع اصلی این سازمان است گفت: این سازمان وظیفه مهمی در قبال جامعه مخاطب خود دارد و طبق نیاز سنجی جامعه آموزش ها بر اساس استاندار ملی و بین المللی، سنجش صلاحیت ‌حرفه‌ای را انجام دهیم.  

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه‌ای زمانی اثر گذاری دارد که در جامعه به صورت تقاضا محور باشد گفت:

در بخش دولتی 14مرکز آموزش که شامل ۱۲۰ کارگاه آموزشی و در بخش غیر دولتی ۳۰۰ آموزشگاه آزاد مجوز دار در استان زنجان فعال هستند و بیش از ۵۰۰ کارگاه صنعتی دارای مجوز هستند.

وی به روشهای آموزش اشاره کرد و گفت: آموزش در محیط واقعی، آموزش در جوار بنگاه‌های کار، آموزش در زندان، آموزش در سکونت گاههای غیررسمی(مناطق محروم) آموزش روستایی، آموزش شعب شهری، آموزش در پادگان وکارگاه مراکز دولتی جز موارد است.

 انصاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ هزار استاندار شغلی برای سازمان تدوین شده است گفت:۴۳ درصد از مهارت آموختگان بعد از طی مهارت‌های آموزشی شاغل می‌شوند که معمولاً ۵۵ درصد آنها بانوان هستند.

 وی افزود:یکی از هدف‌های سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی در خصوص مهارت آموزی بوده که در یکسال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان زنجان بیان کرد: آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای ۲۵ درصد تئوری و ۷۵ درصد عملی هستند.

وی بیان کرد: همزمان با سراسر کشور و به مناسبت هفته‌ملی‌مهارت کارگاه هوش مصنوعی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید شهریاری در زنجان افتتاح شد و از محل سفر دور دوم رییس جمهور شهید 30میلیارد تومان در این حوزه مصوب شده است.

انصاری با بیان اینکه در صنعت ساختمان معماری و عمران استان معین شناخته شده ایم گفت: استان زنجان دومین استان بود که مجمع خیران مهارتی در آن تشکیل شد.

وی با بیان اینکه بحث مهارت آموزی سربازان یک مطالبه جدی از سوی مقام معظم رهبری است گفت: آموزش سربازها در پادگان ها را همواره در رشته های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی به صورت فعال داریم وشرکت در یک رشته مهارتی متناسب با مدرک و علاقه سربازان الزامی هست و ستاد نیروهای مسلح تسهیلاتی را به سربازانی که در دوره های آموزش فنی و حرفه ای شرکت کنند پرداخت می کند.

فاطمه عسگری 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار